וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רמט השתלטו על משרדי החברה שנקלעה לקשיים ומנעו את כניסת הנאמנת וחברי ההנהלה

חיים ביאור

22.9.2009 / 17:12

העובדים דורשים שיוכנו מכתבי פיטורים כך שאם ייאבדו את משרותיהם ייחשב הדבר כפיטורים



עובדי חברת הבנייה רמט, שנקלעה לקשיים, השתלטו שלשום על משרדי הנהלת החברה ברמת גן, ומאז הם מונעים מהמנהלים ושאר העובדים במשרדים להיכנס למקום. העובדים מנעו את הכניסה גם לנאמנת של רמט, רו"ח עליזה שרון.



בעקבות ההשתלטות פנתה רמט לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה דחופה כי יורה לעובדים "להימנע מפעולות כוחניות, לרבות נעילת משרדי החברה ומניעת כניסתם של צוותי הנאמנת והנהלת החברה, למשרדים". בפניית הנאמנת, באמצעות עו"ד חגי אולמן, נטען כי המעשה של העובדים הינו "פעולה קיצונית הנוגדת באופן מופגן את צו בית המשפט שהעניק סמכויות לנאמנת והיא אינה לגיטימית".



"עוד נטען בפניית ההנהלה לבית המשפט כי העובדים נהגו במשרדים כבשלהם, "תוך שהם סבורים כי בכוח הזרוע הם יזכו להישגים שונים". לטענת הנאמנת, ניסיונותיה להידבר עם נציגות העובדים כדי להסיר את החסימה ממשרדי ההנהלה, נתקלו בהתעלמות מוחלטת.



יו"ר ועד עובדי רמט, שמעון ללוש, אמר אתמול שהעובדים החליטו על ההשתלטות כדי ללחוץ בדרך זו על הנאמנת לקבל את דרישתם העיקרית והיא: הכנת מכתבי פיטורים והפקדתם אצל באי כוח העובדים - עו"ד גלילה הורנשטיין ועו"ד אלון הורנשטיין.



מכתבי הפיטורים נועדו לאפשר לכל עובד שיפרוש מעתה מרמט להחשב כמפוטר ולזכות בפיצויי פיטורים. במצב הנוכחי, עובד שיעזוב את רמט ייחשב כמתפטר מרצון, ללא זכות לפיצויים. לטענת ללוש, ההשתלטות על משרדי החברה נעשתה בגיבוי ההסתדרות.



בשבוע שעבר אישרה שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, לנאמנת רמט לשלם את משכורות אוגוסט ל-100 עובדי החברה. העובדים הביעו אכזבה מכך שהמשכורות שולמו להם רק אחרי צאת חג ראש השנה.



בתחילת השבוע הוציא ביהמ"ש צו הקפאת הליכים לחברה, שתוקפו עד 30 בספטמבר. השופטת הסמיכה את שרון לגבש תוכנית הבראה והסדר נושים. הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, מיסודן של התאחדות הקבלנים והסתדרות עובדי הבנייה והעץ, החליטה לתת מענק של 1,200 שקלים לכל אחד מ-60 העובדים המועסקים באתרי הבנייה של רמט, לרגל החגים. המענק הוא בנוסף למשכורת אוגוסט ששולמה לעובדים שלשום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully