וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות ניירות ערך בארה"ב: "נדרשת רגולציה על שוק הנגזרים כמו בשוקי המניות והסחורות"

סוכנויות הידיעות

22.9.2009 / 21:27

מרי שפירו: הרשות בוחנת האם התהליך של איגוח פוליסות ביטוח חיים הוא הוגן לבעלי הפוליסות ולמשקיעים



יו"ר רשות ני"ע בארה"ב (sec), מרי שפירו, קראה היום להכפיף את שוק הנגזרים לרגולציה דומה לזו הקיימת בשוקי הסחורות והמניות, והביע דאגה לגבי מידת ההגינות של איגוח של פוליסות ביטוח חיים בארה"ב, ושיווקן למשקיעים.



"הקונגרס צריך לשקול להכניס שינויים בהצעת הבית הלבן באופן שיבטיח כי כל נגזרים הנסחרים מעבר לדלפק (otc) יהיו נתונים לרגולציה דומה יותר לזו הקיימת בניירות ערך וסחורות", אמרה שפירו בדיון בוועדת החקלאות של בית הנבחרים בארה"ב.



"בליבה של גישה זו עומד העיקרון לפיו מוצרים דומים צריכים להיות כפופים לרגולציה דומה, כאשר הדבר אפשרי", המשיכה שפירו. "אנחנו יוצרים תוכנית רגולציה חדשה לגמרי עבור מוצרים הנסחרים בהיקף של טריליוני דולרים", הוסיפה.



שוק הנגזרים נחשב, לדעת מומחים רבים, לאחד התורמים המשמעותיים ביותר למשבר הפיננסי. חקיקה שמקדם הקונגרס צריכה לחייב משקיעים לדווח לרשות ני"ע על השקעותיהם בנגזרים על פי אותם כללים שלפיהם מדווחים בעלי מניות על השקעותיהם בני"ע, אמרה שפירו. לדבריה, הצעת החוק שמקדם משרד האוצר האמריקאי תאפשר לעסקות נגזרים רבות להתבצע ללא רגולציה.



שפירו אמרה עוד כי רשות ני"ע מקיימת בדיקה מדוקדקת של איגוח פוליסות ביטוח חיים בארה"ב, כדי לקבוע האם התהליך הוגן כלפי בעלי הפוליסות והמשקיעים כאחד. "זהו תחום אשר לגביו אני מודאגת ביותר. הוא מעלה מספר סוגיות הקשורות למכירת האג"ח", אמרה שפירו. לדבריה, רשות ני"ע הקימה צוות משימה לבחינת האופן שבו חברות בוול סטריט מצבעות איגוד של פוליסות ביטוח כדי למכור אותן למשקיעים. בנקי השקעות ספגו ביקורות מצד רשויות הרגולציה ומחוקקים בארה"ב בגין איגוח משכנתאות ומכירתן לקרנות פנסיה וקרנות אחרות אשר לא העריכו את מלוא הסיכונים הכרוכים בהשקעה בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully