וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחלשות הדולר הקפיצה את הסחורות: הנפט עלה ל-71.5 דולר לחבית; הזהב נסגר מעל 1,010 דולר לאונקייה

נמרוד הלפרן

22.9.2009 / 22:25

אנליסטים: "פסגת ה-G20 ופגישת הבנק הפדרלי יהיו בעלות השפעה עצומה על מחיר הנפט בשל השפעתן על הדולר"



מחירי הנפט והזהב עלו בראשונה זה ארבעה ימים לאחר שהיחלשות הדולר בעולם הגבירה את הביקוש לסחורות בתור גידור נגד אינפלציה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 71.55 דולר לחבית, עלייה של 2.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שאתמול נפל מחירם ביותר מ-3%. מחיר הנפט גבוה כעת ב-61% מרמתו בתחילת השנה.



החוזים על הזהב למסירה בספטמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,014.2 דולר לאונקייה, עלייה של 1%, לאחר שבמהלך המסחר אתמול נפל מחירם מתחת לרמה של 1,000 דולר לאונקייה בראשונה זה שבוע.



"יותר מכל דבר אחר, אנו עדים לתגובה לחולשה המדהימה של הדולר", אמר אדיסון ארמסטרונג, ראש מחלקת מחקר שווקים בחברת טרדישן אנרג'י, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אתמול, הדולר התחזק, ומחיר הנפט נפל ביותר מ-2 דולרים. עכשיו, הדולר נפל לשפל של שנה מול היורו, ותראו מה קרה", הוסיף.



הדולר, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נחלש היום מול המטבעות המרכזיים בעולם בראשונה זה שלושה ימים, והיורו נסחר מעל לרמה של 1.48 דולר ליורו בפעם הראשונה מזה שנה, לאחר שהתגברות סימני התאוששות הכלכלה העולמית הגבירו את תיאבון המשקיעים לסיכונים.



הדולר נחלש ב-0.7% מול היורו לרמה של 1.4787 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 1.4821 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-23 בספטמבר 2008. מול הין היפני, נחלש הדולר ב-0.8% לשער של 91.21 ין לדולר. מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב בהן היורו, הין והליש"ט, יורד בראשונה זה שלושה ימים לרמה של 76.14. המדד נמוך כעת ב-15% משיא של כמעט שלוש שנים - 89.624 - שרשם ב-4 במארס.



היחלשות הדולר נרשמת לקראת הודעת הבנק הפדרלי בארה"ב מחר: ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) בארה"ב צפויה לפרסם את החלטתה מחר, בשעה 21:15 לפי שעון ישראל. בכירי הבנק הפדרלי, ובראשם יו"ר הבנק, בן ברננקי, צפויים לדון בישיבה בצעדים נוספים לצמצום רכישות של אג"ח מגובות משכנתאות שמבצע הבנק המרכזי.



הדולר נחלש גם על רקע הערכות כי מנהיגי מדינות ה-g20, אשר יתכנסו לפסגה בת יומיים בעיר פיטסבורג בארה"ב ביום חמישי, צפויים לקרוא לצמצום חוסר האיזון בסחר הגלובלי, ולגרום בכך להיחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם.



"פסגת ה-g20 ופגישת הבנק הפדרלי עשויות להיות בעלות השפעה גדולה על מחירי הנפט בשל השפעתן על הדולר", אמר פיל פלין, סגן נשיא למחקר בברוקר pfgbest, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully