וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד משאיר המלצת תשואת יתר למכתשים אגן, במחיר יעד של 23 שקל

TheMarker Online

23.9.2009 / 12:44

בפער של 26% מעל מחיר השוק ההמלצה נותרת על תשואת יתר



אחרי אתנחתא בסיקור מאז דצמבר, בבנק אגוד שבו לראות מה השתנה, כאשר מסתכלים בשלושה מישורים: המשבר, שווקי הסחורות והאגרו-כימיה והחברה עצמה. התוצאה: האנליסטים של אגוד לא אנשי בשורות באשר ל-2009, והמומנטום השלילי צפוי להישאר לפחות עד סוף השנה.



"בשורה התחתונה אנחנו מנמיכים את מחיר היעד מ-25 שקל ל-23 שקל בדילול מלא, אך בפער של 26% מעל מחיר השוק ההמלצה נותרת על תשואת יתר", אומרת אורלי אברהם, אנליסטית ראשית בבנק אגוד.







המשבר - אחרי הסערה הגדולה של סוף 2008, המצב הריאלי עדין קשה אך מתחילים להתגלות סימני התאוששות. מפלס החרדה התמתן ושווקי המניות תיקנו במהירות (אולי אפילו מהר מדי) חלק ניכר מהירידות.



בין המתקנות גם מניית מכתשים שהתרוממה מהשפל של 10-11 שקל. כעת השאלה ברמת המאקרו היא כבר לא האם הגענו לשפל, אלא כמה זמן תימשך היציאה ממנו. האם סימני ההתאוששות מצביעים על דשדוש ברמות נמוכות או שהם סימן למעבר לתקופה של צמיחה אמיתית.
ההנחה של בנק אגוד - ייקח קצת זמן.







סחורות, חקלאות ואגרו-כימיה - שווקי הסחורות עברו טלטלה גדולה ומהירה. הנפט והמתכות תיקנו חלק ניכר מהמחיר אך בחקלאות התיקון פחות ברור. אחרי ירידות מחירים חדות, הסחורות החקלאיות הצליחו לעשות מהלך מסוים של עליות אך ברובן ירדו חזרה לאחרונה.



אף על פי כן, במבט ארוך-טווח המחירים לחקלאים אינם נמוכים. השנה החקלאית נפתחה רע עם תנאי מזג אויר גרועים יחסית במקומות שונים בעולם. התוצאה הייתה עיכוב בזריעות (ארה"ב), בצורות (ארגנטינה), וחורף קר, ארוך ובחלקו יבש (אירופה).



חלק מהדברים השתפרו בהמשך, כך שאם תחילה עלו שוב דיבורים על סכנת מחסור מזון שתוביל לעליית מחירים, הרי ששיפור במזג האוויר ודיווחים על יבולים טובים ריככו את הטענות הללו. הבעיות הנוכחיות מתמקדות בהודו עם עונת מונסונים חלשה שגורמת בין היתר לעלייה במחירי הסוכר בעולם בשל ירידה בהיצע שלו.



המשבר הכלכלי ותנאי מזג האוויר גרמו להצטברות מלאים אצל החברות ואצל המפיצים תוך ירידה חדה בביקושים מהיצרנים. זה נכון הן לשוק האשלג והן לשוק הגנת הצומח. שוק הדשנים נעצר כבר בסוף שנה שעברה, והשנה החלו ליפול גם מחירי האשלג שעוד החזיקו מעמד בהתחלה.



שוק האגרו-כימיה הרגיש את ההאטה מתקרבת ברבעון הרביעי של 2008 וקפא ברבעון הראשון, אך עיקר הפגיעה בו הורגשה ברבעון השני. מחירי המוצרים יורדים, בעיקר של קוטל העשבים הפופולרי - גלייפוסט, אך גם האחרים במגמת ירידה וכולם הושפעו מהתחזקות הדולר במחצית הראשונה.







דורון דגול, אנליסט בבנק אגוד: "להערכתנו, שני הגורמים העיקריים שיקבעו איך תראה 2010 הם שערי החליפין ומזג האוויר, שניהם בעייתיים לחיזוי. יציאה איטית מהמשבר עשויה למנוע זינוק במחירי הסחורות או במחירי המוצרים. משנה זהירות בנתינת אשראי ילוו אותנו גם בשנה הבאה".



החברה - האטה חדה במכירות הרבעון האחרון של 2008 נמשכה ליציבות ברבעון הראשון וצניחה בשני. החולשה צפויה ללוות את החברה ברבעון הבא ובמידה מתונה יותר גם ברבעון האחרון. נוסף לתקופה הבעייתית, החברה חווה קשיים בברזיל אחרי שהרשויות אסרו עליה למכור מספר מוצרים בשל אי התאמות בין החומרים המרכיבים לאלה שרשומים ברישוי המקורי שלהם.



השפעה זו תבוא לידי ביטוי בעיקר ברבעון השלישי וכרגע רואים אותה כבעלת אופי זמני. החברה ביצעה הפרשות בגין זה כבר ברבעון השני. בועת המלאי שהתנפחה עלתה לחברה בהפרשה של 11.2 מיליון דולר ברבעון השני בגין ירידת ערך, אך בדוחות ניכרים המאמצים להפחיתו.



מימוש המלאי וגביה מוצלחת מלקוחות הובילו לתזרים מזומנים חיובי מאד ברבעון השני, כ-222.1 מליון דולר לעומת 160.1 מליון דולר אשתקד.







למרות דו"ח חלש יחסית, משיכת דיבידנדים מהחברות הבנות בסך 300 מיליון דולר הביאה לחלוקה של כ-70 מיליון מתוכם לבעלי המניות במכתשים. תשואת הדיבידנד בשנה האחרונה עמדה על כ-2.7%.

זמן קצר לפני פרסום סקירה זו דיווחה החברה על כניסה ראשונית לתחום השבחת זרעים. לא מדובר בטכנולוגיה של הנדסה גנטית אלא השבחה בדרך טבעית ומהירה של הזרעים. ההשקעה תהיה הדרגתית על פני 5 שנים בשיתוף פעולה עם חברת סיבוס ובהשקעה של עד 37 מיליון דולר.



פירות ההשקעה עשויים להגיע רק בתום 5 שנים. היקף ההשקעה אינו מהותי לחברה בסדר גודל של מכתשים אולם זוהי כניסה מבורכת לתחום בו כל המתחרות האתיות כבר נמצאות בו זה מספר שנים דרך ההנדסה הגנטית ושמכתשים נמנעה להיכנס אליו.



"לפי שעה אנו רואים בכך כלי שיסייע בעתיד לחברה להתמודד עם התחום המתפתח של ההנדסה הגנטית בחקלאות ויעזור לה לשמר את נתחי השוק שלה בעתיד. עם זאת, הנכונות הזאת של מכתשים להיכנס סוף סוף לתחום מאותתת לדעתנו על שינוי חשוב בדרך המחשבה של ההנהלה ופותחת אפשרות להתרחבות נוספת בתחום זה בעתיד", אומרת אורלי אברהם.



הערכת השווי: מתבססת על מודל dcf ל-15 שנה להיוון תזרים המזומנים החופשי, ממנו מנכים את החוב הפיננסי נטו. שיעור ההיוון 10%. בבנק אגוד מעריכים כי שנת 2009 תסתכם במכירות של 2,292 מיליון דולר, ירידה של 9.6% לעומת 2008.



הרווח הנקי למחזיקי ההון בחברה ב-2009 צפוי להסתכם בכ-117.05 מיליון דולר, רווח של 0.27 דולר למניה.



מחיר היעד נקוב בשקלים ועומד כעת על 23 שקל למניה, 26% מעל מחיר הסגירה בבורסה ביום שלישי 22 באוגוסט 2009. ההמלצה לפיכך, תשואת יתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully