וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים חוזרים בהם מהעלאת העמלות: בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן יפחיתו את העמלות על משיכת יתר

סוכנויות הידיעות

23.9.2009 / 15:39

בנק אוף אמריקה יפחית את העמלות על משיכת יתר, אותן העלה מוקדם יותר השנה



בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן צ'ייס, שני הבנקים הגדולים בארה"ב במונחי פיקדונות, הודיעו אתמול על כוונותיהם להפחית את העמלות שהם גובים על משיכת יתר, בעקבות ביקורות מצד חברי קונגרס וצרכנים על גובה העמלות שלהם ולאחר שבנק אוף אמריקה העלה את העמלות על משיכת יתר מוקדם יותר השנה.



שני הבנקים הודיעו כי יחלו להעניק ללקוחותיהם את האפשרות לוותר על מסגרת למשיכת יתר, במידה שהם מעוניינים להימנע מתשלום עמלות. בנק אוף אמריקה הודיע כי יחזור בו מהעלאת העמלות עליה הודיע השנה ולא יגבה יותר עמלת משיכת יתר אם המינוס בחשבון נמוך מ-10 דולר. כמו כן, יפחית הבנק את מספר הפעמים שהוא יכול לגבות מלקוחות עמלה על משיכת יתר מ-10 ביום ל-4. עם זאת, עמלה בסך 35 דולר תוטל על הלקוחות אם לא יאזנו את חשבונותיהם בתוך חמישה ימים.



ג'יי.פי מורגן, מצדו, הודיע כי יבטל את עמלת משיכת היתר על חשבונות שהמינוס בהם מסתכם ב-5 דולר או פחות. לקוחות ג'יי.פי מורגן שיבחרו במסגרת משיכת יתר ישלמו סכום מקסימלי של שלוש קנסות ביום, לעומת 6 כיום. כיום גובה ג'יי.פי מורגן עמלה של 25 דולר על משיכת יתר ראשונה, עמלה של 32 דולר על משיכת יתר שנייה, שלישית או רביעית, ועמלה של 35 דולר על משיכות יתר נוספות. בנק אוף אמריקה גובה 35 דולר אם משיכת היתר מסתכמת ביותר מ-5 דולר ו-10 דולר אם משיכת היתר מסתכמת בחמישה דולרים או פחות.



הפחתת העמלות על משיכת יתר, המניבות לבנקים הכנסות של מיליארד דולרים בשנה, מגיעה בעקבות ביקורת חריפה שהוטחה בבנקים מצד הקונגרס והצרכנים בטענה כי הם גובים עמלות מוגזמות, ועל רקע רפורמה מקיפה המתוכננת במגזר כרטיסי האשראי ועמלות הבנקים, שנועדה להגן על הצרכנים מפני עמלות מופרזות. הבנקים הודיעו כי הפחתת העמלות נועדה לסייע לצרכנים, בעקבות העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב והמשבר בשוק הדיור. דוברת בנק אוף אמריקה, אן פייס, אמרה כי הבנק החליט להפחית את העמלות שהעלה רק השנה בשל "הצרכים המשתנים" של הצרכנים בעקבות המיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully