וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב - כמו ברווז במטווח

צחי כהן

23.9.2009 / 15:54

עו"ד צחי כהן גורס כי לב לבייב הפך לברווז צולע במטווח, וכי לא הטייקון לבדו אשם במצב העגום אליו נקלעה אפריקה ישראל. מי הם האשמים הנוספים והאם הם לוקחים אחריות?

בשבועיים האחרונים הפך לב לבייב לברווז צולע במטווח, המנוהל על ידי התקשורת הכלכלית שמתחרה מי יפגע יותר קשה באיש העסקים ובחברה שבבעלותו, אפריקה ישראל.

אין ספק כי לבייב ומנהליו נכשלו בניהול החברה ונכנסו למשבר הנדל"ן העולמי עם שפע נכסים ואשראי עצום, מתכון בדוק לקריסה כלכלית. חשוב לציין – מלוא האחריות לקריסת אפריקה מוטלת על לבייב. טוב יהיה אם יזרים הון עצמי לחברה ויאותת לציבור שהוא נותן כתף אמיתית בניסיון לאושש אותה. דילול קטן בשליטה ו"תספורת" מבעלי החוב אינם צעדים רציניים מספיק כדי לאותת כי האיש מטה כתף למאמץ הפיננסי - ניהולי לשפר את מצב החברה.

תחרות מתחת לחגורה

מלבד רועי ורמוס "מפסגות", איש מהגופים המוסדיים שמושקעים באפריקה לא נאותו להזדהות בתקשורת אבל כמובן ששו להתנפל על לבייב ומנהליו. תירוצים כמו "לבייב מבקש מכם משכורת", "לא ייתכן שאיזי כהן מנכ"ל אפריקה ירוויח 198,000 שקל לחודש", "שיביא כסף מהעסקים ביהלומי הדמים באנגולה", "שימכור את הבית בלונדון" ו"שידבר עם פוטין", היו רק דוגמאות להתנפלות על ברווז צולע שמדדה במטווח תקשורתי אלים וצהבהב.

מילא התקשורת שמקפחת את לבייב ולעיתים בצדק, ראוי שתשמור על הקריטריונים המינימאליים בביטוייה, אבל המוסדיים "הצדיקים" הם כבר אופרה אחרת.

כל אג"ח שלבייב הנפיק, ויש 10 או 12 סדרות שונות במיליארדי שקלים, המוסדיים חטפו כמוצאי שלל. גב' כהן מחדרה התמלאה באג"ח קצר וארוך של אפריקה ישראל וכדובדבן הוסיפו ורקחו לה גם את מניות החברה בתיק השקעותיה. המוסדיים כמובן חתכו קופונים שמנמנים מהגברת ומלבייב וקנו וקנו ושוב קנו אג"ח וזכויות למניות והאמינו בחלום.

כעת, כשמגיע שברו, המוסדיים, בעילום שם כמובן, מתראיינים ומטיחים האשמות חריפות באפריקה ובלבייב. הכל בשמה הקדוש של גב' כהן האלמותית שמעולם לא ראתה שקל מהעמלות, לא טסה לחו"ל לראות פרוייקטים של אפריקה ואפילו לא קיבלה קפה ועוגה במצגת למוסדיים שערך לבייב באולמות פאר. אלה הם מגיניה המחרפים נפשם של גב' כהן בשם הצדק, היושר וההגנה על המשקיע הקטן וחסר הישע. אמור לי מהי הגנתך ואסבירך שאתה חשוף.

חשבון נפש – לא אצלנו

הייתי רוצה לדעת את היקף העמלות שגבו המוסדיים מאפריקה בהנפקות, את נימוקי ועדות ההשקעה המוסדיות שאפשרו השקעות ענק בני"ע של לבייב, ואת הדוחות האנליסטיים שהיללו ופיארו אותו מעל כל דפי העיתונים כסוג של מידאס. עכשיו הטייקון ברווז צולע ובמטרה להעצים את כישלונו ולהרחיק את כישלונם - מקהלת המוסדיים תוקפת כלהקת עורבים מיומנת בצווחות קרב בכל התקשורת ובעזרת חלק מהעיתונאים שמצטרפים למקהלה ללא בעיה וללא תמורה חוץ מכותרות רעשניות.

במקום לעשות חשבון נפש ולשאול כיצד לא הבנו מוקדם יותר מאוגוסט 2009 שלבייב במשבר קשה, איפה היו האנליסטים, איך השקענו מיליארדים בבניינים בסנט. פטסבורג, מוסקבה, ניו יורק ואוקראינה בלי לבדוק מאומה, השיטה הטובה ביותר היא לתקוף את הברווז "ולהשכיח" את כל הרשלנות שלנו "כגופים מוסדיים". המוסדיים ריפדו את לבייב בכסף, סגדו לו בחיבה, הפכו אותו כמעט לאוראקל מסביון, ועכשיו הם זורקים בוץ כאילו אין ולא היה עבר.

פתחתי ואמרתי שלבייב אשם ראשון במצבה העגום של אפריקה ישראל. אחריו, במקום השני המפטמים בכסף ציבורי ובגזירת קופונים יפים ממנו – המוסדיים. עליהם לתת דין וחשבון על הכספים שבזבזו לריק מקופת הגמל שלי, שלכם, מפוליסות הביטוח שלנו, מהפנסיה של כל עם ישראל.

אולם אל תצפו למאומה. המוסדיים ימשיכו להלעיט אותנו בירי ארטילרי על ברווז צולע בסיוע "צדקנים" בתקשורת. אנחנו אחרי לבייב נלקק פצעים כרגיל ונחכה "לסיפור" פגע וברח הבא. על אף הסיכוי הקטן, אולי בכל זאת יקום צדיק ברשות הממשלתית- ציבורית וידרוש ביקורת על המוסדיים. הצהרות לוחמניות יהיו גם יהיו נגד הברווז שאו יביא כסף מהבית או שיוכנס למיקרוגל כדי להיות למאכל.

עו"ד צחי כהן, מרצה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully