וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרו של מנכ"ל חברת הכרייה BHP ביליטון זינק ב-51% ל-10.4 מיליון דולר למרות נפילה של 62% ברווחים

סוכנויות הידיעות

23.9.2009 / 16:41

רווחי החברה צנחו ל-5.8 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה, בעקבות הירידה במחירי הסחורות



חברת הכרייה הגדולה בעולם, bhp ביליטון הבריטית-אוסטרלית, הגדילה את שכרו השנתי של מנכ"ל החברה מריוס קלופרס ב-51% ל-10.4 מיליון דולר. זאת למרות נפילה של 62% ברווחי החברה בעקבות הירידה במחירי הסחורות.



bhp דיווחה במסגרת הדו"ח השנתי, כי שכרו השנתי של קלופרס עמד בשנת הכספים שהסתיימה ביוני על 10.4 מיליון דולר, לעומת 6.8 מיליון דולר בשנת הכספים הקודמת. הרווח השנתי של bhp, לעומת זאת, נפל ב-62% ל-5.8 מיליארד דולר, בעקבות הירידה החדה במחירי הסחורות עם פריצתו של המשבר הכלכלי העולמי.



במהלך שנת הכספים רשמה bhp הוצאות בסך 450 מיליון דולר הקשורות לניסיונו הכושל של קלופרס להשתלט על ענקית הכרייה ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם. bhp החליטה לוותר על הניסיון לרכוש את ריו בנובמבר, בעקבות המשבר הכלכלי.



שכר הבסיס של קלופרס עלה ב-19% בשנת הכספים ל-2 מיליון דולר, בעוד שהבונוס שלו רשם ירידה קלה ל-1.7 מיליון דולר, יתרת שכרו היא מענקי מניות בשווי של 5.8 מיליון דולר. bhp הודיעה כי קלופרס יוכל לממש את הבונוסים רק אם החברה תעמוד ביעדי ביצועים מסוימים. bhp הגדילה ב-52% גם את שכרו של ראש חטיבת הנפט של החברה, מייקל ייגר, ל-6.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully