מחירי הנפט עולים בלונדון ב-1.6% בעקבות דו"ח שהתפרסם בארה"ב המלמד שלראשונה מזה חודש הצטמצם מלאי הנפט במדינה. חבית נפט גולמי מסוג ברנט נסחרת במחיר של 19.48 דולר בלונדון.
בניגוד להערכות השוק שחזו עלייה במלאי הנפט האמריקאי, דיווח המכון לנפט אמריקאי שמלאי הנפט המזוקק במדינה ירד ביותר מ-2%.
שוק הנפט ממשיך לשאת את עיניו לעבר החלטת אופ"ק הצפויה להתקבל בכינוס הארגון בקהיר בסוף החודש.
ביום שני הסכימה נורווגיה להפחית את שאיבת הנפט ב-150 אלף חביות ליום, החלטה המביאה את סך הקיצוץ ביצואניות הנפט שאינן חברות בארגון ל-450 אלף. זה עדיין לא עונה על ציפיות חברות הארגון, שעומדות על קיצוץ של חצי מיליון חביות ביום בקרב היצואניות החיצוניות לארגון.
נפט: עלייה של 1.6% במחיר חבית הברנט בעקבות ירידה של יותר מ-2% במלאי הנפט המזוקק בארה"ב
רן דוידוב
19.12.2001 / 14:19
