הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל באוקטובר ל-29.4 מיליארד דולר. עיקר הגידול היה בשל קיזוז השפעת תשלומי ביטוח בספטמבר. אולם בשל המיתון בארה"ב ירדו היבוא והיצוא קרוב לשפל של שנתיים. התוצאה היתה גבוהה מתחזיות האנליסטים, שצפו גירעון של 27.5 מיליארד דולר.
בספטמבר היה גירעון הסחר של ארה"ב 19 מיליארד דולר. באוקטובר גדל היבוא ב-11 מיליארד דולר, סכום המשתווה לתשלומי הביטוח ששולמו בספטמבר. הביקוש למוצרי יבוא נמצא עתה בשפל של קרוב לשנתיים, ונפל ב-14.2% לעומת אוקטובר 2000 לרמה של 106.8 מיליארד דולר.
היצוא גדל ב-0.7% לעומת ספטמבר, בזכות גידול ביצוא חומרי גלם תעשייתיים ומוצרי צריכה, אך בהשוואה לאוקטובר 2000, נרשמה נפילה של 14.5%.
זינוק של 50% בגירעון המסחרי של ארה"ב
דפנה מאור
19.12.2001 / 16:24
