וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב סימני ההתאוששות: הבנק הפדרלי מצמצם תוכניות חירום שנועדו להתמודד עם המשבר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

24.9.2009 / 20:49

יצמצם המכרזים לקווי אשראי קצרי מועד לבנקים ותוכנית שמאפשרת המרה זמנית של ני"ע מסוכנים באג"ח ממשלתיות



הבנק הפדרלי בארה"ב הודיע היום (חמישי) על צמצום נוסף בשתי תוכניות חירום שנועדו להתמודד עם המשבר הפיננסי, על רקע סימני התאוששות בכלכלה האמריקאית. הבנק המרכזי מסר כי יצמצם את היקף המכרזים לקווי אשראי קצרי מועד לבנקים ואת התוכנית המאפשרת לבנקי השקעות להמיר באופן זמני ני"ע ברמת סיכון גבוהה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות, מהיקף כולל של 450 מיליארד דולר כיום ל-100 מיליארד דולר בחודש ינואר.



הבנק הפדרלי יעמיד לרשות הבנקים בארה"ב, באמצעות מכרזים לקווי אשראי קצרי מועד (taf), הלוואות בהיקף של 50 מיליארד דולר באוקטובר, וב-25 מיליארד דולר בחודשים נובמבר ודצמבר. פרק הזמן של ההלוואות אף הוא יקוצר מ-84 ימים ל-28 ימים, החל מתחילת השנה הבאה. מכרזים קיימים לקווי אשראי לתקופה של 28 ימים, בהיקף חודשי של 75 מיליארד דולר, ימשיכו ללא שינוי עד חודש ינואר, מסר הבנק המרכזי.



הבנק הפדרלי יצמצם גם את היקף התוכנית המאפשרות לבנקי השקעות להמיר באופן זמני ני"ע מסוכנים באג"ח ממשלתיות ל-50 מיליארד דולר באוקטובר, לעומת סכום חודשי של 75 מיליארד דולר כעת. היקף התוכנית יצומצם בנובמבר ובדצמבר ל-25 מיליארד דולר בחודש.



צמצום התוכניות נעשה על רקע "המשך השיפור בתנאי בשוקי הפיננסים", מסר הבנק הפדרלי. הבנק המרכזי, בראשותו של היו"ר בן ברננקי, מנסה מחד שלא לצמצם את תוכניות החירום באופן שיפגע בהתאוששות הכלכלית, ומאידך מבקש להתחיל לצמצם את התוכניות כדי למנוע האצה באינפלציה.



הבנק הפדרלי הודיעה אתמול על הארכת תוכנית החירום לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.45 טריליון דולר עד לחודש מארס - שלושה חודשים יותר מהמתוכנן - אולם הוסיף כי החל מסוף מארס יתחיל בצמצום היקף הרכישות. תוכניות החירום של הבנק הפדרלי יותר מהכפילו את היקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי ליותר מ-2 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully