וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מאכזבים על שוק הדיור בארה"ב מקפיצים את הדולר בעולם; מזנק ב-2% מול הליש"ט

נמרוד הלפרן

24.9.2009 / 22:09

הדולר מתאושש משפל של שנה מול היורו לשער של 1.4632 דולר ליורו



הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם ומתאושש משפל של שנה מול היורו לאחר שנפילה מפתיעה במכירות בתים קיימים בארה"ב הגבירה את החששות כי התאוששות הכלכלה האמריקאית תהיה איטית מהצפוי, ופגעה בתיאבון המשקיעים לסיכונים.



הדולר מתחזק ב-0.7% מול היורו לרמה של 1.4632 דולר ליורו לאחר שאתמול נפל לשער של 1.4844 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מול המטבע האירופי מאז ה-22 בספטמבר 2008. מול הין היפני מוסיף הדולר 0.2% לרמה של 91.43 ין לדולר. הדולר מוסיף 0.5% מול הפרנק השווייצי לרמה של 1.0318 פרנק לדולר.



מול הליש"ט מזנק הדולר ב-1.9% לרמה של 1.6037 דולר לליש"ט בעקבות פרסום ראיון עם נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, בו אמר הנגיד כי היחלשות הליש"ט סייעה לאיזון מחדש של כלכלת בריטניה. הראיון לעיתון "ניוקאסל ג'ורנל" חיזק את ההערכות כי בנק אוף אינגלנד אינו מודאג מחולשת הליש"ט. הליש"ט נופלת ב-1.6% מול היורו לרמה של 91.5 פני ליורו.



מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב בהן היורו, הין והליש"ט, עולה ב-1.2% לרמה של 76.99. המדד עודנו נמוך ב-14% משיא של כמעט שלוש שנים - 89.624 - שרשם ב-4 במארס.



"הדולר מתחזק לאחר נתוני מכירות בתים קיימים מאכזבים, ולאחר שבורסות המניות בוול סטריט עבור לירידות בעקבות פרסום הנתונים", כתבו אנליסטים של חברת המחקר אקשן אקונומיקס בדו"ח שפירסמו היום.



מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-2.7% באוגוסט לקצב שנתי של 5.1 מיליון, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (nar). כלכלנים צפו עלייה במכירות הבתים בחודש שעבר לקצב שנתי של 5.35 מיליון בתים, לעומת קצב מכירות שנתי של 5.24 מיליון בתים ביולי.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (fed funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 47% לכך שהבנק הפדרלי ישאיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 0%-0.25% עד חודש מארס, לעומת הסתברות של 35% שהעניקו לכך לפני חודש.



הבנק הפדרלי הותיר אתמול כצפוי את הריבית בארה"ב בטווח הנוכחי של 0%-0.25%, ושב על ההערכה מפגישתו הקודמת בחודש אוגוסט, לפיה יותיר את הריבית בארה"ב ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת.



הבנק הפדרלי, שבראשו עומד היו"ר בן ברננקי, ציין עוד כי נרשמה התאוששות בכלכלת ארה"ב מאז אוגוסט, וכי נרשם שיפור גם בפעילות במגזר הדיור. "מידע שהגיע לידי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי מאז ישיבתה הקודמת באוגוסט מצביע על כך שהפעילות הכלכלית התאוששה מהמיתון החמור", נאמר בהודעת הבנק הפדרלי. "התנאים בשוקי הפיננסים המשיכו להשתפר, והפעילות במגזר הדיור גדלה. נראה כי נרשמת התייצבות בהוצאות משקי הבית, אולם הן ממשיכות להיות מוגבלות בשל המשך אובדן מקומות עבודה, צמיחה חלשה בהכנסות, ירידה בשווי הבתים, ותנאי אשראי קשוחים".

הבנק המרכזי צופה כי האינפלציה תישאר מתונה לפרק זמן לא מבוטל בשל חולשת הכלכלה. "המחסור המשמעותי במשאבים צפוי להמשיך, ולהחליש את לחצי המחירים, והיות שתחזיות האינפלציה לטווח ארוך ממשיכות להיות יציבות, הוועדה צופה כי האינפלציה תישאר מתונה עד זמן מה", נאמר בהודעת הבנק המרכזי. הודעת הבנק לא כללה התייחסות לחששות ביחס לעליית מחירי האנרגיה וסחורות אחרות, שנכללה בהודעתו הקודמת מחודש אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully