וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל HSBC יעביר משרדו מלונדון להונג קונג: "המעבר משקף מהפך במאזן הכוחות הכלכלי בין מזרח למערב"

סוכנויות הידיעות

25.9.2009 / 21:28

"החברה תמשיך לפעול בשני מרכזים בעלי חשיבות זהה מבחינה אסטרטגית", אמר יו"ר הבנק, סטיבן גרין



hsbc, הבנק הגדול ביותר אירופה, הודיע היום (שישי) כי יעביר את משרדיו של מנכ"ל הבנק מייקל גייגן מלונדון להונג קונג כדי לשקף את המהפך במאזן הכוחות הכלכלי בין מזרח למערב.



hsbc, שנוסד בהונג קונג ושנחאי ב-1865, הודיע כי מטה הבנק יישאר בלונדון וכי הבנק ימשיך להיות מפוקח על ידי רשות ני"ע הבריטית, אך גייגן עצמו יעבור להונג קונג בפברואר כדי להיות קרוב לאזור הפעילות החשוב והגדול ביותר של הבנק.



"אין כל כוונה להעביר את hsbc מלונדון. החברה תמשיך לפעול בשני מרכזים בעלי חשיבות זהה מבחינה אסטרטגית", אמר יו"ר הבנק, סטיבן גרין, שהוסיף כי "הגדלת נוכחות הבכירים בהונג קונג וההתמקדות בשווקים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר תואמת את האסטרטגיה עליה החלטנו ב-2006". גרין הוסיף כי hsbc מעוניין לצאת בהנפקה ראשונה לציבור בסין, אך הדגיש כי אין לכך קשר להעברתו של גייגן.



גייגן, הודיע hsbc, יהפוך בעקבות המעבר גם ליו"ר החטיבה האסיאתית של הבנק. מעברו של גייגן, מסר הבנק, יכין אותנו לשינוי במוקד החשיבות הכלכלית העולמית ממזרח למערב. "אירועי המשבר הפיננסי, והקשיים שחווינו בשנתיים האחרונות, לא שינו את דעתנו כי המגמה הזאת תימשך. אם כבר, היא הואצה בעקבות המשבר".



בשנים האחרונות, לאחר שבחר להתמקד באירופה בתחילת שנות ה-90, שינה hsbc את מוקד העניין שלו חזרה לאסיה והשקיע בצורה אגרסיווית בסין. ג'ון צנג, שר האוצר של הונג קונג, אמר בעקבות ההודעה כי "החלטת hsbc מהווה הבעת אמון ברורה בהונג קונג כמרכז פיננסי בינלאומי". hsbc צפוי לפתוח קרוב ל-100 סניפים בסין עד סוף השנה ובכך להפוך לבנק הזר הגדול ביותר במדינה.



בחודש שעבר דיווח hsbc כי רווחיו נפלו ב-57% במחצית הראשונה של 2009 ל-3.35 מיליארד דולר. ההפסד היה לאחר שהבנק נאלץ להפריש קרוב ל-14 מיליארד דולר לכיסוי חובות אבודים בעקבות המשבר הפיננסי הבינלאומי, ולאחר שרכישת חברת הסאבפריים האוסהולד אינטרנשיונל האמריקאית ב-2003 הובילה למחיקות של 67 מיליארד דולר בשלוש וחצי השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully