וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA מודה לראשונה: אישרנו ציוד רפואי כתוצאה מלחץ פוליטי

ניו יורק טיימס

26.9.2009 / 18:37

מדעני המינהל קבעו כי רטיית מנפלקס אינה בטוחה לשימוש; אך המתקן אושר בעקבות לחץ מצד פוליטיקאים



מינהל המזון והתרופות (fda) אמר ביום חמישי כי ארבעה חברי קונגרס מניו ג'רזי ונציב המנהל הקודם השפיעו במידה לא מוצדקת על התהליך שהוביל להחלטה לאשר בשנה שעברה רטייה לטיפול בברכיים פגועות, אישור שכעת נבדק מחדש.



הבוחנים המדעיים של הסוכנות קבעו פה אחד שוב ושוב במשך שנים כי המתקן, הידוע בשם מנפלקס ומיוצר על ידי ריג'ן ביולוג'יקס, אינו בטוח לשימוש, וכי השימוש בו עשוי לאלץ את המטופלים לעבור ניתוח נוסף.



אך לאחר מה שתואר על ידי ה-fda כלחץ קיצוני ובלתי רגיל שהפעילו ארבעה דמוקרטים מניו ג'רזי – הסנאטורים רוברט מננדז ופרנק לוטנברג, והנציגים פרנק פאלון וסטיבן רותמן – עקפו מנהלי הסוכנות את המדענים ואישרו בדצמבר את מכירת המתקן.



כל ארבעת המחוקקים פנו למנהל לאחר שקיבלו תרומות קמפיין ניכרות מריג'ן, שפועלת מניו ג'רזי, אך טענו כי פעלו כשורה וכי לא הושפעו מהכסף. ד"ר אנדרו וון אשנבך, נציב ה-fda לשעבר, אמר כי פעל כשורה.



זוהי הפעם הראשונה שבה הסוכנות מודה כי החלטה רגולטורית שלה הושפעה על ידי פוליטיקאים, והפעם הראשונה שבה היא מאשימה נציב לשעבר בהתנהלות מפוקפקת.



ג'רלד ביסבי, יו"ר ומנכ"ל ריג'ן, הגן על הפנייה למחוקקים. "עשינו מה שכולם עושים כל הזמן בוושינגטון: פנינו לחברי הקונגרס שלנו, הלכנו לסנאטורים שלנו", אמר ביסבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully