וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים העתידיים מורים על עליות של כ-0.5% בפתיחת שבוע המסחר

ניר צליק

28.9.2009 / 13:40

זירוקס תסחר על רקע רכישת ACS תמורת 6.4 מיליארד דולר



החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות של עד כ-0.5% בפתיחת שבוע המסחר על רקע התעוררות בשוק המיזוגים והרכישות.



שבוע המסחר הקודם הסתיים בירידות שערים, כאשר דאו ג'ונס איבד 1.6% במהלך השבוע; s&p 500 נחלש ב-2.2% בסיכום שבועי ונאסד"ק ירד ב-2%.



בגזרת המקרו, לא צפוים להתפרסם היום נתונים משמעותיים, כאשר תוצאות פגישת מנהיגי ה-g20 שהתקיימה במהלך סוף השבוע יעמדו ברקע. מנהיגי המדינות לא מסרו לוח זמנים ספציפי להשלמת הרפורמות בענף הבנקאות. בהצהרת הסיכום של הפסגה נכתב כי הצעדים הדרמטיים בהן נקטו ממשלות העולם בשנה האחרונה כדי לבלום את המשבר הפיננסי החמור ביותר מזה 70 שנה עבדו והצליחו לייצב את השווקים הפיננסיים.



במהלך הפסגה הסכימו מנהיגי ה-g20 לפעול להגבלת שכר הבנקאים, להידוק הרגולציה על נטילת סיכונים במגזר הפיננסים ולשינוי הפיקוח על המערכת הפיננסית שהוביל לפריצת המשבר הנוכחי. כמו כן, הכריזו המנהיגים כי פגישות ה-g20 יחליפו את מקומן של פגישות ה-g8 כפורום המרכזי לתיאום החלטות כלכליות בינלאומיות, מקץ שלושה עשורים בהן היו פגישות ה-g7 וה-g8 הפורום הכלכלי המרכזי.



זירוקס (סימול xrx), ענקית הצילום ומוצרי המחשוב, תרכוש את חברת acs (סימול acs) מדאלאס תמורת 6.4 מיליארד דולר או 63.11 דולר למניה, פרמיה של 34% על מחיר מניית acs ביום שישי. acs - affiliated computer systems, עוסקת במיקור חוץ של תהליכים עסקיים, שירות אותו היא מספקת ל-1,700 רשויות מקומיות ומחוזות שונים ברחבי ארצות הברית. העסקה צפויה לשלש את הכנסותיה של זירוקס משירותים שיעמדו על 10 מיליארד דולר לעומת 3.5 מיליארד דולר ב-2008.







קראפט פודס (סימול kft), יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, מתכננת להגיש הצעת רכש עוינת עבור קדבורי (סימול cby), אשר תעריך את שווי יצרנית הממתקים הבריטית בכ-11 מיליארד ליש"ט (17.6 מיליארד דולר) – כך דיווח העיתון "אובזרבר" הבריטי. העיתון הבריטי דיווח כי ועדת ההשתלטויות מתכוונת להעניק לקראפט תאריך יעד להגיש הצעה עבור קדבורי או לסגת מהרעיון למשך שישה חודשים.



חברת מעבדות אבוט (סימול abt) תרכוש את חברת סולביי הבלגית תמורת כ-7 מיליארד דולר במטרה להגדיל את הנוכחות בשווקים המתפתחים. בין המוצרים שתקבל אבוט כתוצאה מהרכישה נמצאות תרופות הטריליפיקס וטריקור לטיפול בכולסטרול. אבוט כבר מחזיקה בזכויות על המוצרים בארצות הברית וכעת היא תקבל את הזכויות על התרופות ברחבי העולם. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2010.



ג’ונסון אנד ג'ונסון (סימול jnj) רכשה 18.1% מ-crucell ההולנדית (סימול crxl) תמורת 301.8 מיליון יורו, פרמיה של 30% על מחיר סגירת המניה ביום שישי, והיא תשלם לחברה כספים נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך עליהן הסכימו שתי החברות. ג'ונסון אנד ג'ונסון וקרוסל יפתחו בצוותא חיסון גנרי לשפעת, הכולל את שפעת העופות ושפעת החזירים, ואם החיסון אכן יגיע לשוק, תקבל קרוסל תמלוגים נוספים.



דלטון צ'יסקולם תבע בחודש אוגוסט מבנק אוף אמריקה והדירקטוריון שלו, סכום של "1,784 מיליארד, טריליון דולר". "לא ברורה", כינה שופט בית המשפט המחוזי במנהטן, דני צ'ין, את התביעה. "צ'יסקולם תובע את הבנק לאחר שלטענתו התקשר לסניף בניו יורק מספק פעמים, וקיבל מידע לא עקבי ממי שכינה 'אישה ספרדיה'. לטענת התובע, הוא נתקל בבעיות עם הצ'קים שלו בשל טעות מספרית מסוימת", לפי השופט.



במניות הישראליות, טבע תוסיף להסחר על רקע ניסוי מוצלח בתרופת האזילקט לפרקינסון. מנהליה הבכירים של טבע גילו אופטימיות רבה באשר לסיכוייה של התרופה אזילקט (azilect) לטיפול במחלת הפרקינסון, להפוך לתרופה רבת מכר, כלומר בעלת מכירות של מיליארד דולר לשנה ויותר.



האופטימיות התבססה על תוצאות ראשוניות מניסוי adagio שפורסמו ביולי 2008 והראו שהתרופה מצליחה להשפיע על קצב ההידרדות במצב החולה, ולא רק לטפל בתסמיני המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully