וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לא תמיד יהיה המטבע השולט בעולם: סין מתחילה להנפיק אג"ח נקובים ביואן

סוכנויות הידיעות

28.9.2009 / 20:33

משרד האוצר של סין הודיע על הנפקה ראשונה בהיקף של 879 מיליון דולר בהונג קונג



ממשלת סין החלה בהנפקת אג"ח בהיקף של 6 מיליארד יואן (879 מיליון דולר) שמחיריהן נקובים ביואן בהונג קונג, המציעות קופון גבוה יותר מהמוצע בהנפקות בסין גופה, כדי להבטיח את הצלחת ההנפקה הראשונה מעולם הנקובה ביואן בהונג קונג, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



משרד האוצר של סין מתכנן למכור אג"ח ל-5 שנים עם קופון של 3.3%, אג"ח ל-3 שנים עם קופון של 2.7% ואג"ח לשנתיים עם קופון של 2.25%, לעומת תשואות על אג"ח מקבילות של 2.94%, 2.31% ו-1.82% בהתאמה בסין גופה, נכון לסוף שבוע שעבר.



"אני מאמין שהאג"ח הנקובות ביואן, שהן בטוחות ויציבות יותר, יהיו פופולריות בקרב המשקיעים בהונג קונג", אמר סגן שר האוצר של סין, לי יונג, בטקס לציון תחילת ההנפקה. "אני מאמין ששוק האג"ח הנקובות ביואן ימשיך להתפתח, וצפוי להתפתח מהר מאוד", הוסיף.



ממשלת סין הודיעה החודש כי הנפקות האג"ח נועדו לסייע לחזק את מעמדו הבינלאומי של היואן, לאחר שראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, הביע בחודש מארס דאגה ביחס לעתידו של הדולר בתור מטבע עתודות המט"ח. הערכות כי היואן צפוי להתחזק גרמו להיקף הפקדונות בבנקים בהונג קונג לגדול ל-56 מיליארד יואן נכון לסוף יולי - הרמה הגבוהה ביותר השנה.



"יש מאגר מקומי של חסכונות ביואן, ואנשי הונג קונג צופים כי היואן יתחזק, כך שהביקוש פה הוא טבעי", אמר אסטרטג ההשקעות הראשי של sjs מקרטס, דריאוז קוולצ'יק. "מדובר בעוד מקרה שבו סין מנסה לחזק את מעמד המטבע שלה על ידי השקת יוזמות בהונג קונג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully