וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי הטילים של איראן דחף את מחיר הנפט אל סף 67 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

28.9.2009 / 22:19

מחיר הנפט הגולמי עלה בניו יורק ב-1.2% לרמה של 66.84 דולר לחבית, גם על רקע העליות בשוקי המניות



מחיר הנפט הגולמי, אשר נפל בשבוע שעבר ביותר מ-8%, עלה בראשונה זה ארבעה ימים בעקבות ניסוי הטילים של איראן - יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם - ועל רקע העליות בשוקי המניות בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 66.84 דולר לחבית, עלייה של 1.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מתחילת השנה, עלה מחיר הנפט ב-50%.



"מחיר הנפט החל לעלות בעקבות הפתיחה החיובית של שוקי המניות", אמר אנליסט הסחורות של חברת סאמט אנרג'י, בראד סמפלס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "היתה כאן השפעה כפולה של החדשות בתחום הגרעיני וניסויי הטילים של איראן, אשר יצרו לחץ תמחור. יש הרבה תשומת לב של התקשורת על איראן עכשיו, וזה גורם שאפשר לסמוך עליו לעלייה במחירים", הוסיף.



"אנשים לא נתפסים לבהלה בגלל שיגור טיל אחד נוסף באיראן, אבל זה דוחף את המחירים", אמר נשיא חברת המחקר סטרטג'יק אנרג'י אנד אקונומיק ריסרץ', מייקל לינץ', לבלומברג. "העלייה עשויה לצבור תאוצה במקרה שיהיו עוד דיבורים על הטלת סנקציות", הוסיף.



הטלוויזיה האיראנית דיווחה הבוקר על ניסוי מוצלח של מספר טילים לטווח קצר ובינוני, וכן שני סוגי טילים לטווח ארוך, ששוגרו לעבר יעדים ברחבי המדינה. על פי הדיווח הטלוויזיוני, הטילים ארוכי הטווח מסוגלים לשאת ראשי נפץ קרביים ומכסים במעופם את ישראל, בסיסי צבא ארצות הברית באזור, וכן חלקים ממצרים ויוון.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 994.1 דולר לאונקייה, עלייה של 0.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully