וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS רוצה לנתק את קשריו הממשלתיים: מעוניין לרכוש בחזרה את הנכסים הרעילים שמכר לממשלת שווייץ

סוכנויות הידיעות

29.9.2009 / 11:39

מנכ"ל UBS, אוסוולד גרובל: המהלומות שספג המותג שלנו במהלך המשבר - כמו קרב אגרוף בן 15 סיבובים



ubs, ענק הבנקאות השווייצי שנפגע קשה יותר מכל בנק אירופי אחר בעקבות המשבר, מתכוון לרכוש את הנכסים הרעילים שמכר לממשלת שווייץ במסגרת הסיוע שקיבל ולחזור לרווחיות בתוך שנה - כך אמר מנכ"ל הבנק, אוסוולד גרובל, שהשווה בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" את המהלומות שספג ubs במהלך המשבר ל"קרב אגרוף בן 15 סיבובים".



ubs, הבנק האירופי שנפגע באופן הקשה ביותר בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, הפסדים ומחיקות בסך יותר מ-50 מיליארד דולר מאז פרוץ המשבר. בשנה האחרונה נאלץ ubs לגייס 38 מיליארד דולר כדי לפרוע את חובותיו, בהם חובות לממשלת שווייץ שחילצה את הבנק מקריסה בשנה שעברה. במסגרת החילוץ הממשלתי, הקימה הממשלה "בנק רע" שספג את נכסיו הרעילים של ubs, בסך 23.5 מיליארד דולר, כדי להגן על מאזניו. מאז משלם לה ubs דיווידנדים על הסיוע.



"זה יקר מאד. אנחנו צריכים להגיש הצעה לרכישת הנכסים האלה חזרה", אמר גרובל. ubs, המעוניין להשתחרר מהסיוע הממשלתי כדי להיפטר מהמגבלות שהטילה הממשלה על שכר הבכירים, עשה צעד לקראת השתחררות מהמגבלות שהטילה עליו הממשלה לפני כחודש, כאשר ממשלת שווייץ רכשה את הנתח שרכשה בבנק, שעמד על 9% ממניותיו, בתמורה ל-5.6 מיליארד דולר. גרובל הוסיף כי ubs בטוח ביכולתו לספוג חזרה את הנכסים, אך ציין כי ייתכן שלא יוכל לעשות זאת לפני המחצית השנייה של 2010.



כוונתו של ubs להשתחרר מהסיוע הממשלתי הובילה לעימות בינו לבין רשות ני"ע השווייצית, שהודיעה כי לא תאפשר לבנק, שרשם הפסד של 1.3 מיליארד דולר ברבעון השני, לבצע עסקה מסוכנת כמו רכישה בחזרה של נכסיו הרעילים. גרובל עצמו, שנכנס לתפקידו מוקדם יותר השנה, אמר כי "המותג שלנו נראה כיום כאילו הוא עבר קרב איגרוף בן 15 סיבובים. מבחינה תפעולית ובמונחי מוניטין, אין עוד הרבה טעויות שאנחנו יכולים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully