וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב בית השקעות: אמון הצרכנים של מישיגן מפתיע לטובה ומשפיע על החלק הקצר של ה-UST

TheMarker Online

29.9.2009 / 12:25

המדד עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008. עלייה זו מהווה עדות נוספת להתאוששות הנמשכת בכלכלה האמריקאית



החלטת ריבית ה-fed, אי שינוי בריבית, אך הפחתה הדרגתית במעורבות בשווקים



ביום רביעי האחרון, ה-23.9, הסתיימו יומיים שבהם נערכו ישיבות של ההנהגה המוניטרית של ה-fed, ה-fomc.



כידוע, הוחלט בבנק המרכזי שלא לשנות את גובה הריבית ולהמשיך ולפעול בטווח שבין 0.0% ועד 0.25%.







מן הסיכום המיידי עולה, כי הפעילות הכלכלית בארה"ב החלה לצבור תאוצה. זאת, תוך כדי שמשקי הבית החלו להראות סמנים חיוביים. יחד עם זאת, מציינים בבנק המרכזי כי עוצמתם צפויה להיות מוגבלת למדי, עקב העלייה הנמשכת בשיעור האבטלה, הירידה במחירי הבתים ועקב הקשיים בקבלת אשראי.



בהתייחס לסקטור העסקי, בבנק המרכזי, טוענים כי נמשכת החולשה אם כי בעוצמה מתונה, לעומת החודשים הקודמים.



לפיכך, הפעולות שבהן נוקט הבנק המרכזי יתמכו בהתאוששות כלכלית ויעזרו למשק לחזור למצב של ניצול גבוה יותר של המקורות (היינו, תעסוקה), תוך יציבות מחירים.



מבין שלל הפעולות אותן בהן נוקט הבנק המרכזי נציין את: שמירת רמת ריבית נמוכה (0.25%-0.0%), המשך רכישה של ניירות ערך מגובי משכנתאות עד לסך של 1.25 טריליון דולר ורכישה של 200 מיליארד דולר לכל היותר של חוב שהונפק על ידי רשויות אמריקאיות (agency).



מעבר להתפתחויות הכלכליות הנאות, השינוי המרכזי, בהשוואה לישיבה הקודמת, שנערכה ב-12/8, הוא בכך שזו דנה באסטרטגיית היציאה שמתכננים ב-fed. בהודעה נמסר, כי הועדה מתכוונת לצמצמם בהדרגה את קצב הרכישות של ניירות הערך, החל בסוף הרבע הראשון של 2010, בכדי להכין את השווקים למצב שבו ה-fed יצא מפעילות זו.



כמו כן, רכישות האג"ח הממשלתיות בהיקף של 300 מיליארד דולר צפויות להסתיים בסוף אוקטובר 2009.







רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב בית השקעות: "אין ספק כי הבנק המרכזי האמריקאי מפעיל מדיניות סופר-זהירה ושקולה. מחד, הוא ממשיך לתמוך בכל כוחו בשווקים. מאידך, הוא בונה אסטרטגיית יציאה ומכין את הקרקע לסיום המהלך המוניטרי המרחיב של כל הזמנים".



אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן רושם עלייה מפתיעה ומביא לירידות מחירים בחלק הקצר של ה-ust







לאחר שבוע המסחר הקודם, שהיה חיובי מאוד בכל האמור לאינדיקטורים הכלכליים של המשק האמריקאי, השבוע, ביום ו', התפרסמו הנתונים הסופיים של אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר. אלו, רשמו עלייה לרמה של 73.5 נקודות, בהשוואה לצפי שעמד על 70.5 נקודות בלבד ולעומת 67.5 נקודות באוגוסט. בכך, עלה המדד לרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008.
עלייה זו מהווה עדות נוספת להתאוששות הנמשכת בכלכלה האמריקאית.



כתוצאה מהדיווח רשמו איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לטווח של שנתיים הפסד הון. כך, בעוד שלפני הדיווח נסחרה איגרת החוב בתשואה לפדיון של 0.937%, לאחריו זו עלתה לכדי 0.984%, תוך כדי שהיא נוגעת ב-1%.



בסיכום שבועי רשמה ה-ust ל-10 שנים ירידה של 15 נ"ב, תוך שהיא רושמת עלייה של 1.2% במחירה. בסוף השבוע היא נסחרה בתשואה לפדיון של 3.32%. מחירה של ה-ust לשנתיים כמעט ונותר השבוע ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully