וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבועה הבאה או הלהיט הבא? השקעה באג"ח של חברות במצוקה

דפנה מאור

29.9.2009 / 13:13

GLG פרטנרס של נועם גוטסמן הישראלי השיקה בלונדון קרן גדולה השקעה באג"ח במצוקה



מדד אג"ח במצוקה







קרן glg פרטנרס, מקרנות הגידור הגדולות בבריטניה, השיקה קרן חדשה שתשקיע באג"ח של חברות במצוקה בבריטניה ובאירופה. glg, המנוהלת על ידי נועם גוטסמן הישראלי איננה היחידה הנוהגת כך. אג"ח במצוקה מסתמנות כלהיט הנוכחי בשוק שמחפש תשואות בנרות לאחר שהתנער ברובו מטראומת המשבר. המבוקשות ביותר מבין האג"ח המסוכנות (המכונות אג"ח זבל) הן אלה המדורגות בדירוג הנמוך ביותר ccc. המרווח בין תשואותיהן לבין תשואת האג"ח הממשלתיות נפל לשפל של 12.18% השבוע, מתחת לממוצע ההיסטורי.



בעקבות הורדת הריבית לשפל היסטורי בשווקים הגדולים בעולם - ארה"ב, בריטניה, יפן וגוש היורו - לא נותרו למשקיעים אפיקים סולידיים שמניבים תשואות סבירות. התשואה על אג"ח הממשלתיות בארה"ב, למשל, היא שלילית במונחים ריאליים למרות שהאינפלציה דעכה קשות. בשל כך, מחפשים המשקיעים אחר השקעות שנושאות עמן סיכונים גבוהים יותר - ותשואות גבוהות יותר במקרה של הצלחה.



הביקוש לאג"ח במצוקה עולה במהירות גם מכיוון שנכסים אלה נמכרים במחירים נמוכים על ידי חברות שנאבקות למצוא מימון. ההצלחה של שוק זה ניכרת גם באסיה, שבה מדד יוריקהדג' לאג"ח במצוקה עלה לשיא של 11 חודשים בסוף אוגוסט, לפי בלומברג. היקף שוק האג"ח במצוקה באסיה מגיע לטריליון דולר כעת.



הקרן שהשיקה glg היא אחת הגדולות ביותר שהושקו בלונדון השנה. השקעות שביצעה השנה glg בתחום האג"ח במצוקה הניבו 84% מאז ינואר והובילו להשקת הקרן החדשה, שכבר מנהלת 300 מיליון דולר בכספי לקוחות, לפי דיווח של "פייננשל טיימס". מנהלת הקרן היא גליה ולימוכמוטובה, שעבדה בעבר בקרן הגידור האמריקאית קינג סטריט קפיטל.



השקעה באג"ח של חברות במצוקה עלולה להתברר כהרת אסון במקרה שמצב השוק מחמיר, כפי שגילתה קרן סרברוס שרכשה את gmac וקרייזלר בשנה שעברה. למרות זאת, קרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות ביותר חוזרות לשוק הזה, ורוכשות שליטה בחברות במצוקה - באמצעות רכישת מניות או אג"ח. יעדי ההשקעה מרובים - מספרן של חברות על סף פשיטת רגל גדל בגלל המצב הכלכלי הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully