וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: אחרי החגים נפעיל תכנית לקליטת מפוטרי היי-טק כאנשי מחקר ופיתוח בחברות מסורתיות

אורה קורן

29.9.2009 / 16:14

בכוונת שר התמ"ת להקים קרן חדשה שתסייע ליצואנים בינוניים לרכוש חברות שיווק בחו"ל



משרד התמ"ת מתכוון להקים קרן חדשה שתסייע ליצואנים בינוניים לרכוש חברות שיווק בחו"ל, כך אמר היום (שלישי) שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, בכנס השנתי של מכון היצוא הנערך בתל אביב. "משרד התמ"ת מעוניין בהקמת קרן ייעודית לרכישת ערוצי שיווק והפצה בחו"ל. דווקא בתקופת מיתון ושפל עולמי בעולם, נוצרת הזדמנות חד פעמית לרכוש בנזיד עדשים עשרות אלפי חברות המצויות בקשיים ובהליכי פשיטת רגל". השר הוסיף כי הרעיון שעומד מאחורי הקמת הקרן הוא צירוף היצואנים הבינוניים למעגל הרכישות, על מנת להגביר מחד את היקף היצוא ומאידך למתן במעט את ריכוזיות היצוא.



בן אליעזר ציין, כי מאז הרבעון השני של 2008 היצוא מצוי במגמת נסיגה, שהלכה והחריפה בשמונת החודשים הראשונים של 2009. היצוא הישראלי שהיווה בשנים 2006-2007 למעלה מ-43% מהתמ"ג, הידרדר במחצית הראשונה של 2009 אל מתחת ל-35%. "זהו מספר בלתי נתפס שמאחוריו מסתתרים סיפורים אנושיים עצובים של עשרות אלפי משפחות שמפרנסיהן פוטרו. מאז תחילת המשבר העולמי איבד המשק 66 אלף עובדים נטו, מתוכם כשליש עובדי תעשייה בהם כ-8,000 עובדי היי-טק".



לעומת זאת הוסיף השר, כי הוא שמח לקבל את נתוני שלושת החודשים האחרונים, בהם עולה שיפור במגמת היצוא. "אין ספק שעדיין לא עברנו את המשבר אך כולי תקווה כי בעתיד הלא רחוק נוכל לנשום לרווחה. כעת עלינו לשנס מותניים, ולהמשיך לעמוד בגבורה במצב הנוכחי. עם זאת אנו צריכים להכין עצמנו לקראת היום שאחרי", הוסיף בנימה אופטימית.



בן אליעזר הציע בעבר לממשלה ולנגיד בנק ישראל להכין תוכנית להתמודדות עם בעיית השקל המתחזק מול הדולר על מנת להבטיח סיוע ממשי ליצואנים. השר ציין כי תוספת תקציב של מאות מיליוני שקלים שקיבל משרדו, בכוונתו להעביר ללשכת המדען הראשי ולמרכז ההשקעות, על מנת לקדם הכשרת עובדים נוספים ועל מנת להקל על מצבם הקשה אליו נקלעו היצואנים.



משרד התמ"ת גם פועל למען האצת תוכנית "מאתיים פי שניים" לתמיכה ביצואנים קטנים בפריפריה, ובכוונתו לגייס עשרות עובדים מקומיים לנספחויות לקידום היצוא. השר נמצא בימים אלו במשא ומתן עם משרד האוצר לתוספת של נספחים כלכליים חדשים, ולאחר החגים יפעיל תוכנית מקיפה להסבת מפוטרי היי-טק וקליטתם כמנהלי ועובדי מחקר ופיתוח בתעשיות המסורתיות.



"אין תחליף לחדשנות וליצירתיות הישראלית - הם אלו שהצליחו להחזיק את המשק הישראלי איתן יחסית גם בתקופה זו של משבר כלכלי. המוח הישראלי יצטרך להשכיל ולנצל את ההזדמנויות שיבואו עם סיום המשבר ואולי אף במהלכו. אתגר חשוב שעומד בפני המכון יהיה לעודד את היצוא ממגזר בני המיעוטים בארץ, שעד כה לא בא לידי ביטוי באופן הראוי", סיכם בן אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully