וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסימיים: ירידה מפתיעה בבטחון הצרכנים בארה"ב בספטמבר

סוכנויות הידיעות

29.9.2009 / 16:30

מדד בטחון הצרכנים של קונפרנס בורד ירד החודש ל-53.1 נקודות לעומת 54.5 באוגוסט



בטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע החודש על רקע חששות מפני התאוששות איטית של הכלכלה, מצב שוק התעסוקה ורמת השכר בארה"ב. מדד בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד ירד בספטמבר לרמה של 53.1 נקודות לעומת 54.5 באוגוסט, לאחר עלייה של כמעט 7 נקודות בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 57 נקודות.



"הצרכנים נותרו מודאגים למדי לגבי התחזית לטווח הקצר וביחס לרמת השכר", אמרה ראש מחלקת מחקר צרכני של קונפרנס בורד, לין פרנקו. "לאור עונת החגים הקרבה והולכת, מדובר בחדשות לא מעודדות במיוחד", הוסיפה.



שיעור הצרכנים שהעריכו כי מצב העסקים גרוע גדל ל-46.3% לעומת 44.6% בחודש הקודם, אך שיעור הצרכנים שגרס כי מצב העסקים טוב רשם אף הוא עלייה קלה ל-8.7%. שיעור הצרכנים שאמרו כי קשה למצוא משרות עלה לרמה של 47% לעומת 44.3% בחוד הקודם, והשיעור שהעריכו כי יש שפע משרות בשוק העבודה ירד ל-3.4% לעומת 4.3% בחודש הקודם. 21.3% בלבד מהנסקרים העריכו כי צפוי שיפור במצב כלכלת ארה"ב בשישה החודשים הקרובים.



במקביל, נרשמה גם התמתנות בתחזיות האינפלציה של הצרכנים, והם צופים כעת עלייה של 5.2% במחירים במהלך שישה החודשים הקרובים - השיעור הנמוך ביותר זה לפחות שנה - לעומת 5.4% באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully