וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חברת המים מיה, בוקי אורן: "מי שחשב לכבוש את העולם לבד, פתוח היום יותר לשותפויות"

אורה קורן

29.9.2009 / 17:06

יו"ר החברה מקבוצת אריסון: "היינו צריכים לעשות התייעלות תוך הרחבת פעילות החברה, וזה היה לא פשוט"



"המשבר הכלכלי תפס אותנו בעיתוי מאוד רגיש", אמר היום בוקי אורן, יו"ר חברת המים מיה מקבוצת אריסון שבבעלות שרי אריסון בכנס השנתי של מכון היצוא הנערך בתל אביב. "שרי השיקה את מיה בחו"ל בספטמבר. בדרך לארץ, ליהמן ברדרס נפלה. היינו צריכים לעשות צעדי התייעלות תוך כדי הרחבת פעילות החברה, וזה היה אתגר לא פשוט", אמר אורן.



"המשבר הוא הזדמנות לצמיחה. הוא הוציא מחברות רבות את ההשערות לגבי כוחן הבלעדי. אם אנשים חשבו שהם יכולים לכבוש את העולם לבד, היום הם יותר פתוחים לשותפויות. אני לא רוצה לדבר על זה רק כשותפות בסיכון אלא גם בסיכוי", הוסיף. לדבריו, בישראל החוזק אינו בהיקף ההון, אלא בחשיבה, ואת זה חברות ישראליות יכולות להביא לשותפויות בחו"ל. "אנחנו מאוד אופטימיים", סיכם אורן את התייחסותו למשבר הכלכלי.



אף שהוא סבור שמנוע הצמיחה של התעשייה הוא בחדשנות, מודה אורן, שענף המים העולמי סובל משמרנות. "יש מילכוד בחדשנות. ברור שהמגמה העולמית היא ירידה בהיצע המים ועלייה בביקוש. אולם, אין תעשייה שמרנית יותר מתעשיית המים בעולם. אתה בא עם חדשנות פורצת גבולות לניו יורק, והם שואלים אם בבוסטון ניסית את זה. התעשייה צריכה חדשנות, אבל חוששת ממנה", אמר אורן.



לדבריו, מיה עקפה את הבעיה דרך יצירת קשרים עם מומחים שאיפשרו לה להגיע לשוק ייעול מערכות מים עירוניות עם "מוניטין מוכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully