וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעיה בוימלגרין ממשיך לממש: מכר את מתחם אסותא בת"א תמורת 343 מיליון שקל לקבוצת הרכישה העיר החדשה

גיא ליברמן

29.9.2009 / 17:11

הקבוצה בניהולם של דרור הלוי ורביב צולר צפויה לבנות במקום מגדל מגורים בן 26 קומות



מתחם אסותא בתל אביב מחליף ידיים בפעם השנייה בתוך 3 שנים. חברת ניהול קבוצות הרכישה העיר החדשה, בניהולם של דרור הלוי ורביב צולר חתמה על הסכם לרכישת המתחם תמורת 343 מיליון שקל. העסקה מגלמת שווי קרקע ממוצע לדירה של 2.2 מיליון שקל. במתחם מחזיקות חברת בוימלגרין קפיטל שבשליטת איש העסקים שעיה בוימלגרין בשותפות (50%) עם קבוצה שבשליטת איש העסקים חן למדן מבעלי השליטה בחברה הציבורית אוריין. קבוצת הרכישה מתעתדת לבנות במתחם מגדל מגורים יוקרתי בן 26 קומות וכן לעשות שימושים מסחריים במבנים לשימור שבמתחם. בסך הכל צפויות להיבנות במתחם כ-155 דירות.



מתחם בית החולים אסותא ממוקם בין הרחובות ז'בוטינסקי, יהושע בן-נון, וורמיזה וקורדובה. גודלו של המגרש עומד על 8.5 דונם ובו שלוש מבנים לשימור לא מחמיר, על פי תוכנית השימור המאושרת של העירייה. על פי זכויות הבנייה ניתן לבנות במתחם כ-19 אלף מ"ר עיקרי. בוסף ישנה אפשרות לשימוש מסחרי במבנים לשימור, אם כי בקבוצת הרכישה הודיעו כי הם מתעתדים לשנות את הייעוד של המבנים לשימור לטובת מגורים ולבנות בהם בעיקר דירות גן. האסטרטגיה של הקבוצה היא ליצור לפרוייקט תדמית יוקרתית ובמסגרת זו יוצעו גם 30 דירות פנטהאוזים למכירה.



המתחם נרכש על ידי בוימלגרין באמצעות חברת בוימלגרין קפיטל שבשליטתו תמורת 52 מיליון דולר (כ-235 מיליון שקל) באפריל 2006 מידיהם של גד זאבי ודני גולדשטיין. בעל השליטה בחברת אוריין, חן למדן, רכש בתחילת 2008 מחצית מהפרויקט לפי אותו השווי.



בחודשים האחרונים עסוק בוימלגרין בעיקר במימוש נכסים לאור קשיים שאליהן נקלעו חלק מחברות שבשליטתו. כחלק מאסטרטגיה זו הועמד גם מתחם אסותא למכירה. בין הנכסים שמכרו חברות שבשליטת בוימלגרין ניתן למנות את רשת המלונות מוריה שהייתה בשליטת אזורים תיירות ונמכרה לקבוצת פתאל תמורת 270 מיליון שקל וכן מגרש שהיה צמוד למתחם עלית ברמת גן ושהוחזק על ידי אזורים ושנמכר בשבוע האחרון תמורת 40 מיליון שקל לחברת מצלאווי.



את העסקה הובילו, בשם המוכרים, הילה אמסטרדם, עו"ד אבי ארד וורד גיטרמן ממשרד גולפרב לוי ערן, ומצד הרוכשים עו"ד אלון יואלי ועופר פריליך ממשרד קנטור אלחנני טל ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully