וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרוכבים מתרחבת: מחר צפויים פקקים בכביש תל אביב-ירושלים

דניאל שמיל

29.9.2009 / 18:19

הרוכבים קוראים לשר האוצר ולממונה על הביטוח לסבסד את הביטוח לרכב דו-גלגלי



מאות רוכבי אופנועים צפויים לנסוע מחר בבוקר בשיירה איטית בכביש תל אביב-ירושלים, וכנראה שגם להביא לבעיות תנועה בכניסה לעיר. הדבר מהווה הסלמה במאבק הרוכבים, כיוון שהפעם נערכת ההפגנה ללא אישור ותיאום עם המשטרה.



"החלופות שהוצעו על ידי המשטרה היו לא ישימות, לא הגיוניות ולא רלבנטיות", אמרו היום במטה המאבק, "במשטרה ביקשו להגביל את כמות הרוכבים ל-50 בלבד, ולחלק אותם ל-5 קבוצות רכיבה נפרדות. לזה צירפו במשטרה את רצונם בדחיית מועד הרכיבה בשעתיים, תוך קביעת המסלול והמהירות, בעוד ששאר ציבור הרוכבים יגיע באוטובוסים". התוכנית של הרוכבים היא לרכוב באמצע הנתיב ותוך שמירת מרחק (רכיבה המדמה שימוש במכונית) ממחלף לטרון עד למשרד האוצר בירושלים, שם ינסו למסור לידי שר האוצר מכתב המבטא את התנגדותם להעלאת תעריפי הביטוח.



מחאת האופנוענים החלה לאחר שהמפקח על הביטוח, ידין ענתבי, הכריז על רפורמה בביטוח כלי רכב דו-גלגליים. לפי הרפורמה, שיישומה יחל ב-1 בנובמבר, ישתנה תעריף הביטוח בהתאם לגיל הרוכב, לוותק שלו ולכמות התאונות בהן היה מעורב בעבר. רוכבים מבוגרים וזהירים צפויים לשלם פחות, אך עבור מרבית רוכבי האופנועים מדובר בעלייה של 30-40% בתשלום ביטוח החובה.



הרוכבים קוראים לשר האוצר ולממונה על הביטוח לסבסד את הביטוח לרכב דו-גלגלי. לטענתם, החוק מאפשר שעד 8% מביטוח החובה של מכוניות יוקדש לסבסוד רוכבים. באגף הממונה על המפקח על הביטוח טוענים כי אופנוענים מעורבים ביותר תאונות וכי הסיכוי להיפגע על גבי אופנוע הוא פי תשעה מזה שברכב פרטי. עוד נטען כי הכיסוי הביטוחי בישראל רחב מאוד ולכן נדרשת העלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully