וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר חתמה על הסכם מכירה של 2.5% מאחזקותיה ביס ליואב חרל"פ תמורת 40 מיליון שקל

נועם בר

29.9.2009 / 18:23

פולאר מממשת נכסים על רקע קשיים בתשלומי האג"ח; העסקה היא לפי שווי חברה של 1.9 מיליארד שקל



מאת: נעם בר ומיכאל רוכוורגר



הרוכש של 2.54% ממניות yes שנמכרו בידי פולאר תקשורת שלשום תמורת כ- 40 מיליון שקל הנו איש עסקים יואב חרל"פ. חרל"פ (46) ואחיו ד"ר שמואל חרל"פ הם הבעלים של קבוצת כלמוביל הפרטית, יבואנית מרצדס, יונדאי, מיצובישי וסמארט. היא נחשבת למתחרה העיקרית של דלק רכב שבשליטת קבוצת דלק. הונה האישי של משפחת חרל"פ מוערך במאות רבות של מיליוני דולרים. מיליון דולר.



יואב חרל"פ התרחק בשנים האחרונות מעסקי הרכב, ועוסק יותר בהשקעות בתחום הנדל"ן, היי-טק ותעשייה. הוא מושקע בין השאר בחברות כמו קליל (העוסקת בתחום האלומינים), מובייל מאקס ומובייל מאיי. הוא גם מחזיק ב-10% מחברת הדירוג מידרוג וכן במניות חברת זוקו שילובים.



דוברו של חרל"פ לא הגיב לידיעה אלא ציין רק כי "חרל"פ הנו איש עסקים פרטי, שאינו נוהג לדווח על עסקיו



כיום מחזיקה בזק ב-49.8% מיס, כאשר היתרה מוחזקת אצל יורוקום של שאול אלוביץ ואחרים. כחברה שמחזיקה כיום במניות יס בשיעור של 32.6% יש ליורוקום שבבעלות אלוביץ זכות סירוב על העיסקה. זכות כזו תקנה לה את האפשרות לרכוש בעצמה את מניות פולאר תקשורת במחיר שסוכם בעסקה בין פולאר לרוכש.



העסקה שחתמה פולאר למכירת אחזקותיה ביס היא לפי שווי חברה של 1.9 מיליארד שקל והיא צפויה לרשום בעקבות כך רווח של שלוש מיליון שקל ביחס לשווי המופיע אצלה בספרים לאחר המחיקות שביצעה בעבר. פולאר תקשורת מחזיקה 7.9% מיס.



את עיקר אחזקותיה ביס השיגה פולאר תקשורת באמצעות הלוואות בעלים שהעמידה ליס בתחילת העשור. ההשקעות של פולאר ביס הסתכמו עד היום (כולל הצמדה למדד) ב-192 מיליון שקל. בעקבות הפסדיה של יס ביצעה החברה מספר הפחתות בהיקף מצטבר של 57 מיליון שקל. הערכת שווי שביצעה פולאר ליס בחודשים האחרונים העלתה ליס שווי חברה של 1.7 מיליארד שקל ולחלקה של פולאר ביס שווי של 114 מיליון שקל.



במידה ושאול אלוביץ או מחזיקי המניות האחרים ביס ישתמשו בזכות הסירוב שיש בידם וירכשו בעצמם את מניות פולאר המוצעות, תצטרך פולאר השקעות לשלם לרוכש דמי ביטול בסך של 5 מיליון שקל וצפויה לרשום בעקבות כך הפסד של כ- 1.5 מיליון שקל.



מכירת האחזקות ביס מבוצעת על ידי פולאר תקשורת על רקע קשיים לשלם את החובות למחזיקי האג"ח. בחודש שעבר ביקשה פולאר תקשורת מאסיפת בעלי האג"ח לדחות את תשלומי הקרן והריבית כדי לנסות להשיג בינתיים מימון להחזר החוב. הבחירה להעדיף את מכירת יס משאר אחזקותיה של פולאר היא על רקע כך שפולאר תקשורת נמצאת במיעוט ביס ומיוצגת בדירקטוריון ע"י דירקטור אחד מתוך 11. עקב כך נוצרה בפולאר תחושה כי הם לא מעודכנים באופן שוטף ופרטני במצב העסקים של יס. פולאר תקשורת לא מסתירה את כוונתה להמשיך ולמכור גם את שאר אחזקותיה ביס, שלאחר העיסקה הנוכחית יעמדו על כ-5.4%. הסכם המכירה כולל עדיפות לרוכש לקנות את שאר אחזקות פולאר ביס במקרה שהיא תציע אותם למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully