וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות תמיכת הציבור: ועדת הכספים של הסנאט בארה"ב דחתה הקמת חברת ביטוח בריאות ממשלתית

נמרוד הלפרן

29.9.2009 / 21:42

5 דמוקרטים בוועדה הצטרפו לרפובליקאים שהתנגדו לסעיף החלופה הממשלתית ברפורמה במערכת הבריאות של אובמה



ועדת הכספים של הסנאט בארה"ב החליטה היום לדחות סעיף ברפורמה במערכת הבריאות שמקדם הנשיא ברק אובמה, להקמת חברת ביטוח בריאות ממשלתית שתהווה חלופה לחברות ביטוח הבריאות הפרטיות.



הוועדה דחתה את הסעיף ברוב של 15 מול 8 קולות. 5 חברי ועדה מהמפלגה הדמוקרטית, בהם היו"ר מקס באוקוס, הצטרפו ל-10 חברי הוועדה מהמפלגה הרפובליקאית בהצבעתם נגד הסעיף. המתנגדים טענו כי החלופה הממשלתית תגרום לחברות הביטוח הפרטיות לפשוט רגל, ותהווה למעשה השתלטות ממשלתית על המגזר. תומכי הסעיף טענו כי היא תעניק לצרכנים בחירה רבה יותר, תגביר את התחרות בשוק הביטוח הרפואי, ותביא בכך לשיפור השירותים.



סקר של העיתון "ניו יורק טיימס" ורשת הטלוויזיה cbs שפורסם ביום שישי, הראה כי קרוב לשני שלישים מהציבור האמריקאי תומך בהקמת חברת ביטוח בריאות ממשלתית כחלופה לחברות הביטוח הפרטיות.



ממשל אובמה אותת בחודש שעבר כי יהיה מוכן לוותר על כוונתו להקים חברת ביטוח בריאות ממשלתית במסגרת הרפורמה ביטוח הבריאות, לאחר שהתוכנית נתקלה בהתנגדות מצד המחוקקים הרפובליקאים וחלק מהדמוקרטים.



שרת הבריאות האמריקאית, קתלין סיבליוס, אמרה בחודש שעבר כי הקמת חלופה ממשלתית לחברות ביטוח הבריאות הפרטיות "אינה חלק מרכזי בתוכנית הממשל. "תוכניתו המקורית של אובמה היתה להקים חברת ביטוח בריאות ציבורית, שתסייע בכיסוי של 50 מיליון אמריקאים שאינם מחזיקים כיום בביטוח בריאות. סיבליוס הוסיפה כי הממשל יהיה פתוח לפשרה בנושא במטרה להעביר את הרפורמה, שעלותה מוערכת בטריליון דולר.



בעקבות ההתנגדות לרפורמה, רמזו בכירים בממשל על אפשרות לפשרה עם הרפובליקאים, שתכלול הקמת קואופרטיבים בתחום ביטוח הבריאות במקום תוכנית ביטוח בריאות ממשלתית.



ההחלטה שלא לכלול הקמת חברת ביטוח רפואי ממשלתית במסגרת הרפורמה, עוררה את חמתם של תומכיו הליברליים של אובמה, שביקרו אותו על הנסיגה מאחד החלקים המרכזיים של הרפורמה המקיפה שהבטיח במהלך מערכת הבחירות לנשיאות. עם זאת, הוויתור עשוי לסלול את הדרך לאישור הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully