וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שכר כזה - גם אתם הייתם רוצים לעבוד בבי"ח

רוני לינדר-גנץ

30.9.2009 / 6:45

השכר הכפול של מנהלים אדמיניסטרטיביים בבתי חולים: מרוויחים עד 800 אלף שקל בשנה. כעת מבקש הממונה על השכר באוצר להתערב ולבטל ההיתר שמאפשר את רמת השכר הגבוהה

משתלם להיות מנהל אדמיניסטרטיבי בבית חולים ממשלתי: מנהלים כאלה בארבעה בתי חולים ממשלתיים - שיבא, רמב"ם, אסף הרופא ובני ציון - מועסקים ומקבלים שכר כפול הן מבית החולים והן מתאגיד הבריאות (קרן המחקרים) הפועל בו, לכאורה בניגוד לתקנות תאגידי הבריאות - כך עולה ממכתב ששיגר באחרונה הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהגיע לידי TheMarker.

שכרם הכפול של המנהלים מגיע עד עשרות אלפי שקלים ברוטו בחודש ומאות אלפי שקלים בשנה. כך, למשל, משתכר מנהל אדמיניסטרטיבי משיבא שכר חודשי של 66.6 אלף שקל ושכר שנתי של כ-800 אלף שקל - כפול משכרו של מנכ"ל במשרד ממשלתי (כ-33 אלף שקל בחודש). המנהלת האדמיניסטרטיבית של רמב"ם משתכרת כ-740 אלף שקל בשנה ברוטו, ומנהל נוסף בשיבא משתכר כ-690 אלף שקל ברוטו בשנה. לוין מבקש מליצמן לבטל את ההיתרים שניתנו למנהלים אלה (על ידי שרי בריאות שכיהנו לפניו) לקבל משכורת כפולה מהתאגיד ומבית החולים.

לוין מציין במכתבו כי לפי תקנות תאגידי הבריאות, מנהל אדמיניסטרטיבי בבית חולים לא ימלא תפקיד בתאגיד הבריאות, בשכר או שלא בשכר, למעט במקרים שבהם קיבל אישור מראש משר הבריאות. אישור כזה יכול להינתן רק במקרים שבהם היקף הפעילות הכספית של תאגיד הבריאות איו עולה על 15% מהיקף הפעילות הכספית של בית החולים. במכתב מצוינים שישה מקרים שבהם היקף פעילות התאגיד עולה על 15% מפעילות בית החולים, ולפיכך, לדברי לוין, לשרי הבריאות לא היתה סמכות לאשר את השכר הכפול למנהלים.

ליצמן, מצדו, אינו מתכוון להיעתר לדרישתו של לוין. בתגובתו ל-TheMarker, שהועברה על ידי משרד הבריאות, נמסר כי "מפגישה שהתקיימה בין סגן השר ליצמן לממונה על השכר אילן לוין לא עלה כי מדובר בפעולות המנוגדות לחוק ולכן אין בכוונת השר להתערב בנושא בשלב זה". עוד נמסר כי "נושא זה עלה לפני כמה חודשים ואף קיבל מענה מפורט בפני השר הקודם, יעקב בן יזרי".

אלא שגם במשרד האוצר אין כוונה להניח לעניין: בעקבות עמדתו של ליצמן שיגר הממונה לוין מכתב להנהלת משרד הבריאות וכן לנציבות שירות המדינה, ובו הוא חוזר ומדגיש כי מדובר בעבירה על התקנות ודורש את תיקון המצב.

לדברי בכיר במשרד האוצר, "מנהל אדמיניסטרטיבי הוא איש מפתח בבית החולים. כל זמנו אמור להיות מוקדש לתפקידו שעבורו הוא מקבל שכר גבוה מאוד יחסית, של 30-40 אלף שקל ברוטו בחודש שכבר כולל בתוכו שעות נוספות וכוננויות. זה שכר גבוה יותר משל מנכ"ל משרד ממשלתי". לדבריו, "מדובר בדרך לתת צ'ופרים לעובדים שבית החולים חפץ ביקרם".

מהמרכז הרפואי שיבא, שבו עובדים שלושה מנהלים אדמיניסטרטיביים שהעסקתם מנוגדת לכאורה לתקנות, נמסר בתגובה: "לכל שלושת המנהלים העושים תפקידים כפולים יש אישורים והיתרים הנדרשים לעבודתם בתאגיד, אשר ניתנו על ידי שרי הבריאות בעבר, נציגי האוצר ונציג הממונה על השכר. הממונה על השכר שגה בפנייתו לליצמן וחבל שלא בירר עמנו את העובדות מראש. הפרדה, כנדרש על ידו, היא בניגוד להמלצת מבקר המדינה ויוצרת כפילות והוצאה כספית גבוהה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully