וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה יצאה בקריאת החזרה לתיקון הגדולה בתולדותיה מחשש כי השטיח במכוניות בארה"ב גרם לתאונות

הדר תדמור

30.9.2009 / 9:59

החשד: שטיח הרגליים במושב הנהג מפעיל לחץ על דוושת הגז; ייתכן כי חמישה בני אדם מתו בעקבות כך



טויוטה, יצרנית המכוניות היפנית, תחזיר למוסכיה 3.8 מיליון מכוניות בארה"ב, בשל חששות ששטיח הרגליים של הנהג עלול להפעיל לחץ על דוושת הגז. לפי החשדות, בעיית שטיח הרגליים גרמה למספר תאונות דרכים שהביאו למותם של חמישה בני אדם.



דובר טויוטה, יוטה קאגה, אמר כי השטיחון שלפי החשדות עלול להפעיל לחץ על דוושת הגז נמצא בדגמים שנמכרים רק בארה"ב. החברה בודקת האם מקור הבעיה הוא אכן שטיחון הרגליים או בהליך השמת השטיחון במכוניות.



החזרת המכוניות בארה"ב כוללת את המותג הפופולרי פריוס, המכוניות ההיברידית של טויוטה, והיא תהיה ההחזרה הגדולה ביותר שבוצעה על ידי טויוטה. המוניטין של טויוטה כחברה אמינה, איכותית ובטיחותית סייע לחברה לעקוף את מכירות המכוניות בארה"ב בשנה שעברה ולהפוך ליצרנית הגדולה בעולם.



החזרת המכוניות בארה"ב מגיעה בתקופה קריטית לטויוטה, בימים שבהם היא נאבקת לקצץ בעלויותיה כדי לשוב לרווחיות מהפסדי השיא החזויים לשנה הנוכחית בשל הירידה בביקוש העולמי למכוניות. משרד התחבורה האמריקאי קיבל דיווחים על למעלה מ-100 תקריות הקשורות לשטיח הרגליים. 17 מהתקריות הוגדרו כתאונות, וחמישה בני אדם קיפחו את חייהם בתאונות בהן קשורות מכוניות של טויוטה.



מטויוטה נמסר כי מוקדם מידי להעריך את עלות החזרת המכוניות. אנליסט של חברת דויטשה סקיוריטיז אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי העלות לדעתו תהיה בסביבות 5-10 מיליארד ין (50-100 מיליון דולר), אך הפגיעה הקשה יותר תהיה במוניטין החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully