וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייקי הרוויחה 513 מיליון דולר ברבעון - גבוה מתחזיות האנליסטים

רויטרס

30.9.2009 / 12:20

הכנסות החברה ירדו ב-12% ל-4.8 מיליארד דולר; נייקי: "הצרכנים עדיין זהירים בהוצאת כספים, גם בחגים"



נייקי, יצרנית מוצרי ההנעלה, ההלבשה וציוד הספורט, רשמה רווח רבעוני של 513 מיליון דולר - גבוה מתחזיות האנליסטים. זאת הודות לקיצוץ נרחב בהוצאות והקלות מס, אשר קיזזו את הירידה בהכנסות משוקי מפתח כמו ארה"ב וסין.



יצרנית הנעליים וביגוד הספורט הגדולה בעולם רשמה רווח של 513 מיליון דולר - רווח של 1.04 דולר למניה, ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, לעומת רווח של 510.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. אנליסטים ציפו שהחברה תרשום רווח של 97 סנט למניה, לפי רויטרס.



הכנסות החברה ירדו ב-12% והסתכמו ב-4.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 5.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2008. הרבעון המקביל בשנה שעברה התאפיין בהזמנות גדולות יותר מהחברה, הודות לאולימפיאדת בייג'ינג ואליפות אירופה בכדורגל.



נייקי דיווחה כי השיפור בכלכלה העולמית צפוי להיטיב עימה, אך הזהירה כי הצרכנים עדיין נמנעים מלהוציא כספים, על אף עונת החגים המתקרבת. עונת החגים מהווה נתח נכבד מכלל הכנסותיה השנתיות של נייקי. "הצרכנים עדיין צפויים להתנהל בזהירות באופן יחסי גם בתקופת החגים", אמר נשיא נייקי, צ'ארלי דנסון, לאנליסטים בשיחת וועידה. דנסון אמר עוד כי "נייקי מעריכה כי תראה שיפור בהזמנות עד לאביב הקרוב".



נייקי ויריבותיה אדידס ופומה נאבקות בירידה במכירות ברחבי העולם, בעקבות הירידה בצריכה הפרטית. הכנסותיה של נייקי ביפן לא רשמו צמיחה או נפילה. בסין, שוק שרשם צמיחה דו ספרתית בשנה שעברה, נרשמה ירידה של 16% בהכנסות החברה ברבעון הראשון. מניית נייקי עלתה ב-4.4% לרמה של 62.75 דולר במסחר שלאחר הסגירה, אך מאוחר יותר ירדה ל-60.09 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully