וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר עצר מכרז לרכישת 1,000 מכוניות בעקבות עתירה מינהלית של יבואנית סוזוקי

דניאל שמיל

30.9.2009 / 15:46

על פי חברת מכשירי תנועה - המכרז קובע קריטריונים שרירותיים שמונעים ממנה להתמודד בו



המכרז של מינהל הרכב הממשלתי להצטיידות ב-1,000 מכוניות קטנות, הוקפא בהוראת בית המשפט, בעקבות עתירה מינהלית שהגישה יבואנית סוזוקי, חברת מכשירי תנועה. לטענת מכשירי תנועה, אחד הקריטריונים במכרז הדורש שאורך בסיס הגלגלים יהיה מעל 245 ס"מ, הינו שרירותי, אינו מהותי, ולמעשה אינו מאפשר לחברה שלהם להתמודד עם הדגם של סוזוקי סוויפט.



ביום ד' בשבוע שעבר, הוציא בית המשפט צו ארעי המקפיא את המכרז עד להודעה חדשה. למנהל הרכב הממשלתי במשרד האוצר נתנו 10 ימים לגבש תשובה לטענות שהגישה חברת מכשירי תנועה. המכרז הוא לקראת רכישה של 1,000 מכוניות קטנות, בסכום מוערך של כ-100 מיליון שקל.



לאחרונה נחשף ב-themarker, כי תנאי המכרז מנוסחים בדקדקנות וכוללים קריטריונים שבחלקם תמוהים, שכן הם מאפשרים למעשה את השתתפותם של שלושה יבואנים בלבד. כך למשל, לפי המכרז, נדרשת תיבה אוטומטית ולא רובוטית, דבר הפוסל את המכוניות פיאט גרנדה-פונטו, פיז'ו 207 וטויוטה יאריס. בנוסף, נדרש נפח מנוע הגדול מ-1350 סמ"ק והקטן מ-1500 סמ"ק, עובדה שמותירה מחוץ למכרז את המכונית דייהטסו סיריון. בסיס הגלגלים שנקבע גם הוא פוסל את המכוניות ניסאן מיקרה וסוזוקי סוויפט.

מאז פרסום המכרז, התקבלו במשרד האוצר מכתבים המוחים על תנאי המכרז, אשר בחלקם אף איימו בהגשת תביעה. מכשירי תנועה היא החברה הראשונה שפעלה והגישה עתירה מינהלית. לעומת זאת, בשבוע שעבר, הגישו שלושת היבואנים שעמדו בקריטריונים הצעות למכרז. יומיים לאחר מכן, הוקפא המכרז על ידי בית המשפט. ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בשל ההליך המשפטי הוקפא המכרז עד להחלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully