וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רייפמן מבקש להעבירו למעצר בית: "אני כלוא בצינוק"

TheMarker Online

30.9.2009 / 17:05

רייפן לבית המשפט העליון: תנאי מאסרי בצינוק לא מאפשרים לי לקיים את הצו



עורכי דינו של אלי רייפמן, דורון אפיק ושלומי תורג'מן, הגישו לבית המשפט העליון בקשה בהולה להעביר את רייפמן למעצר בית עד לדיון בערעור אשר הוקדם ל-12 באוקטובר 2009. עורכי הדין טוענים כי "שירות בתי הסוהר פירש שלא כהלכה את החלטת בית המשפט למאסר אזרחי וגם אינו יודע כיצד לקיים את החלטת בית המשפט למאסר אזרחי של המבקש אלא בדרך של מאסר המערער מזה יותר משבוע ימים בתא צינוק", באופן הנוגד את זכויות היסוד של כל אזרח במדינת ישראל.



רייפמן אמר לבית המשפט כי תנאי מעצרו מונעים ממנו לקיים את הצו. איתן ארז מסר בתגובה כי הוא מתנגד לחלופה של מעצר בית.



עורכי הדין כתבו כי בשל הנסיבות, הם מבקשים מבית המשפט לעיין מחדש בהחלטה שלא לעכב את החלטת בהמ"ש המחוזי ולהורות על עיכוב המאסר עד הדיון שנקבע בערעור לאחר חג הסוכות או לחילופין להמיר את המאסר במעצר בית בתנאים מגבילים.



בבקשה כתבו עו"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן: "בעוד שהחלטת בית המשפט היא לצו אכיפה, בפועל בהעדר הנחיות מפורטות מכבוד בית המשפט, התוצאה היא ענישה דרקונית בתנאי צינוק". מקורביו של רייפמן הוסיפו כי תגובת שירות בתי הסוהר שלא מדובר בצינוק אלא "בהפרדה" היא מגוחכת. "מדובר בחדר המשמש כצינוק ובתנאי צינוק אבל בגלל שמאפשרים לו לצאת לטיול בחצר במשך שעתיים ביום השב"ס מכנה זאת 'הפרדה' במקום צינוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully