וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לתכנון ותקצוב ההשכלה הגבוהה תפסיק לממן את מכללת שנקר

ליאור דטל

30.9.2009 / 17:05

זאת בשל דו"ח חמור על תפקודה; גורם בות"ת: הדו"ח מעורר שאלות קשות האם תפקוד הנשיא נעשה במסגרת החוק"



הוועדה לתכנון ותקצוב מוסדות ההשכלה הגבוהה (ות"ת) בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג החליטה פה אחד להפסיק את המימון למכללה לעיצוב שנקר החל מחודש דצמבר 2009 . המימון יופסק עד שהנהלת שנקר תביא לסיום כהונתו של נשיא המוסד, פרופ' עמוס וינברג. התקציב השנתי של שנקר עומד על 48 מיליון שקל לשנה והוא מועבר למוסד על ידי ות"ת.



ההחלטה התקבלה בדיון שהתקיים היום בדו"ח ביקורת קשה שמתחה רו"ח איריס שטרק, סגנית נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, על שנקר. גורמים בות"ת אמרו שדו"ח הביקורת על המוסד חמור ביותר "ומעורר שאלות קשות האם תפקוד הנשיא נעשה במסגרת החוק".



הדו"ח הוזמן על ידי הות"ת לאחר שבדו"ח חמור של מבקר המדינה על המוסד מ-2003 ודו"ח ביקורת נוסף של מבקר הפנים במכללה מ-2006 התגלו כשלים חמורים בהתנהלות המוסד, בעיקר בהתנהלות הכספית של המוסד שנקלע לגירעון כבד של מעל ל-6 מיליון שקל.



הדו"ח מעיד על אי סדרים לכאורה בניהול המוסד ובהם התעלמות מכוונת מהחלטות המועצה להשכלה גבוהה, העדר שקיפות, טיפול חלקי בהמלצות מבקר המוסד, העדר פיקוח וביקורת מספקים על ההנהלה ומינויים לא תקינים. כך למשל, נשיא שנקר מכהן בתפקידו מאז שנת 1994, בניגוד להוראות המל"ג כי תקופה מצטברת לכהונת נשיא לא תעלה על 10 שנים.



כמו כן, מעלה הדו"ח כי נשיא שנקר הקים מספר חברות הקשורות למכללה מבלי להודיע על כך לוועד המנהל. החברות נכנסו לקשיים כלכליים ולגירעונות שגם עליהם לא ידע הוועד המנהל.



בנוסף, הוועד המנהל לא תיפקד כראוי כדי למנוע את הכשלים שהופיעו בדו"ח. לפי תקנות המל"ג בוועד המנהל של מוסד מתוקצב אמורים לכהן רק 11 חברים, במל"ג כיהנו בוועד המנהל 170 חברים. בראש הוועד המנהל של שנקר עומדת דנה עזריאלי, בתו של איש העסקים דוד עזריאלי.



"בית ספר הגבוה לעיצוב שנקר" נוסד ב-1970, והוא מתוקצב ונמצא תחת פיקוח המועצה להשכלה גבוהה. המכללה מעניקה תארים אקדמיים במקצועות הנדסה ועיצוב ושכר הלימוד בו אוניברסיטאי.



תגובת שנקר טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully