וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות CIT צונחות ב-36% בשל הערכות כי הבנק הוותיק נמצא שוב על סף קריסה

סוכנויות הידיעות

30.9.2009 / 17:15

CIT מנסה להיחלץ ברגע האחרון מפשיטת רגל באמצעות הענקת נתח השליטה בבנק למחזיקי האג"ח



מנייתו של הבנק האמריקאי הוותיק cit, שזינקה ב-13% אתמול בעקבות דיווח לפיו הוא עשוי להתמזג עם בנק המשכנתאות הכושל אינדימאק, צונחת כעת ב-36% בוול סטריט על רקע הערכות כי הבנק עשוי שוב להיות על סף קריסה, לאחר שכמעט והכריז על פשיטת רגל בקיץ האחרון.



לפי דיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", cit מתכנן להציע למחזיקי האג"ח שלו את נתח השליטה בבנק בתמורה לצמצום 40% מחובותיו, המסתכמים ב-30 מיליארד דולר. העסקה, בפועל, תמחק כליל את אחזקותיהם של בעלי המניות הקיימים ותעביר את השליטה בבנק לידיהם של מחזיקי האג"ח. אם cit לא יצליח לגייס מספיק מחזיקי אג"ח לתמוך בתוכנית, הוא ייאלץ לפי הדיווח להכריז על פשיטת רגל - החמישית בגודלה בתולדות ארה"ב.



cit, המספק הלוואות למיליון חברות קטנות ובינוניות בגודלן, במיוחד במגזר הקמעוני, קיבל בשנה שעברה סיוע בסך 2.3 מיליארד דולר מתוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (tarp). הבנק נקלע למשבר נזילות חמור בשל קשייו לגייס הון וחשיפתו לשוק הנדל"ן המסחרי, וניהל מגעים קדחתניים עם הרגולטורים בניסיון לשכנע את המשקיעים ולקוחותיו לא למשוך את כספם ממנו. מאמציו של הבנק להשיג סיוע נוסף מהממשל כשלו בחודש יולי לאחר שהתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (fdic) סירב לערוב לאג"ח שלו.



אתמול זינקה מניית הבנק ב-13%, בעקבות דיווח בעיתון "ניו יורק פוסט" לפיו מנהל קרנות הגידור ג'ון פולסון שוקל למזג את cit עם אינדימאק, שקרס ביולי 2008. לפי העיתון, מספר נושים של cit, ביניהם פולסון, העלו את הרעיון למזג בין שני הבנקים. העיתון האמריקאי דיווח כי הרעיון אינו במסגרת דיונים רשמיים בין cit ואינדימאק. פולסון הוא חלק מקונסורציום אשר רכש את אינדימאק מהתאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (fdic) בשנה שעברה. מיזוג בין שני הבנקים עשוי להביא לגיוון בתיק ההלוואות של אינדימאק, ממשכנתאות בלבד להלוואות מסחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully