וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יהודה רווה: "עוד לפני סיום תקופת ההקפאה נמצא רוכש לחברת רמט"

רנית נחום-הלוי

30.9.2009 / 17:51

חוות הדעת שהגישה נאמנת החברה: הוגשו 19 הצעות לרכוש את חברת רמט, מהן 5 רציניות



מאת רנית נחום-הלוי וחיים ביאור



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, האריכה את הקפאת ההליכים לחברת רמט בשלושה שבועות נוספים עד ל-22 באוקטובר. זאת בעקבות בקשה שהגישה הנאמנת על החברה רו"ח עליזה שרון ובאי כוחה של החברה עורכי הדין יהודה רווה וחגי אולמן ממשרדו של רווה שביקשו להשלים את המאמץ לשיקום החברה.



במהלך הדיון נודע כי 19 מתעניינים הגישו הצעות לבחון אפשרות לרכוש את החברה או חלק מנכסיה. עורכי הדין הגישו מעטפה חתומה לבית המשפט עם שמות המציעים. בין היתר ביקשו המציעים לרכוש את המפעל הטרומי של החברה במישור אדומים ונכסי חברות הבת שלה בפולין. מבדיקה שביצעה נאמנת החברה רו"ח שרון קיימות חמש הצעות רציניות, בשתיים מהן הוגשו הצעות כספיות לרכישת החברה והמפעל הטרומי.



לדברי עו"ד רווה, "הנאמנת עליזה שרון מחזיקה בכ-10 הצעות נוספות לרכוש את החברה, הדבר מעודד ומראה כי הליך ההבראה עשוי להצליח. אנחנו מאמינים שבמאמץ משותף ניתן יהיה למצוא רוכש לחברה עוד לפני סיום תקופת ההקפאה". עמדה זו גם מובאת בדו"ח ראשוני שהגישה הנאמנת לבית המשפט לפיו "בשלב זה נראה כי אכן כניסתו של משקיע לחברה באחת מהחלופות האפשריות הנה סבירה ביותר".



לדברי רווה, החברה מחזיקה בסיווג בלתי מוגבל לבצע עבודות תשתית, בניה ופיתוח - יתרון שיכול לסייע לכל חברת נדל"ן. בדו"ח שהגישה הנאמנת מצוין כי החברה מכרה את המגרש בבאר שבע בכ-7.7 מיליון שקל, כפי שפורסם ב-themarker, בעוד ששווייו הוערך ב-6 מיליון שקל בלבד.



בדיון שהתקיים הוצג ההסכם שהשיגה הנאמנת, רו"ח שרון מול העובדים, לפיו יפוטרו מיידית 24 מ-69עובדים כשהאחרים יישארו על מנת להשלים את עבודות. במסגרת ההסכם, ישוחררו הכספים הציבוריים בקופת הפיצויים לכלל עובדי רמט והחובות לעובדים, לרבות אלה שבקופות הגמל ובקרן ההשתלמות שישולמו לעובדים בתוך 60 יום.



נאמנת החברה קיבלה את דרישת העובדים להעביר להם מכתבי פיטורים שיופקדו בנאמנות אצל עורכת דינם, גלילה הורנשטיין. דרישה זו נועדה למנוע מצב בו העובדים ייחשבו למתפטרים מרצון - מצב שהיה שולל מהם את הזכות לפיצויים. את המו"מ עם הנאמנת ניהלו עו"ד הורנשטיין, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל ויו"ר ועד עובדי רמט, שמעון ללוש.



ההסכם הושג לאחר שבשבוע שעבר פתחו עובדי רמט במאבק נגד הבעלים של החברה, האחיות מרים דורון ועליזה יפו. במסגרת פעולותיהם, השתלטו העובדים על משרדי ההנהלה ברמת גן במשך שלושה ימים, ולא איפשרו יציאה וכניסה של בכירי החברה.



סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, נזפה בעובדים על פעולת ההשתלטות ואילצה אותם לחדול מכך. מסתבר כי פעולת העובדים פגעה מהנאמנת לבצע את תפקידה בזמן הקפאת ההליכים שעמדה לרשותה ובין היתר למסור מידע למתעניינים לרכישת החברה וכן לפעול לחידוש העבודות בפרויקט הלל יפה בבית חולים בחדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully