וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוז אונטריו בקנדה תובע 50 מיליארד דולר מיצרניות הסיגריות בגין עלויות בריאות מאז1955

ניו יורק טיימס

30.9.2009 / 19:35

התביעה - בעקבות חקיקה קנדית המאפשרת לדרוש החזר ההוצאות



מחוז אונטריו בקנדה הגיש תביעה בסך 50 מיליארד דולר נגד כמה מיצרניות הסיגריות הגדולות בעולם בגין עלויות בריאות שמקורן בעישון עוד משנת 1955. "אנו מאמינים כי יש לפצות את משלמי המסים על העלויות שמימנו במשך שנים", אמר כריס בנטלי, התובע הכללי של אונטריו לעיתונאים בטורונטו.



מאמצי אונטריו לתבוע מיצרניות הסיגריות את מימון של הוצאות הבריאות באים בעקבות הנעשה במחוזות הקנדיים בריטיש קולומביה וניו בראנסוויק: שלושת המחוזות העבירו חקיקה שמאפשרת תביעות מסוג זה. החקיקה התקבלה על ידי בית המשפט העליון של קנדה עוד ב-2005.



הנאשמות בתביעה כוללות את אלטריה האמריקאית וכמה מחברות הבנות שלה; את בריטיש-אמריקן טובאקו הבריטית וחטיבתה הקנדית אימפריאל טובאקו; וכן את rj ריינולדס והחברה הבת היפאנית jti מקדונלד, הנמצאת בהליכי פשיטת רגל.



אריק גניון, דובר אימפריאל טובאקו, טוען כי הממשלה נוהגת בצביעות בהגשת התביעה: "הם לוקחים מאיתנו פעמיים", אמר גניון ממטה החברה במונטריאול. "הם לוקחים מיליארדי דולרים כמסים מדי שנה, ולאחר מכן גם תובעים אותנו". ג'ק מרשל, דובר אלטריה והחברה הבת פיליפ מוריס usa, נמנע מלמסור תגובה. rj ריינולדס ו-jti מקדונלד לא היו זמינים לתגובה.



כמו התובעים במשפטים דומים נגד יצרניות סיגריות, באונטריו טוענים כי היצרניות ידעו במשך עשרות שנים כי המוצרים שלהן ממכרים ומסוכנים לבריאות. בכל זאת, נטען בתביעה, היצרניות לא פעלו לצמצום ההשפעות ההרסניות והתעכבו מלהזהיר את צרכני הסיגריות.



אונטריו גם טוענת שכשחברת jti מקדונלד היתה בבעלות rj ריינולדס היא ניסתה לחמוק מהמיסוי הגבוה המוטל על מוצרי טבק בקנדה באמצעות אספקת סיגריות לשמורה אינדיאנית, אשר חלקה מצוי בשטח ארה"ב. אותן סיגריות, לדברי הממשל, הוברחו מיד בחזרה לקנדה. החברה וכמה מבכיריה לשעבר עומדים על כך לתביעה פלילית. פשיטת הרגל של jti מקדונלד הגיעה בעקבות צו בית משפט שהורה על תשלום של 1.36 מיליארד דולר בגין חבות מס למחוז קוובק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully