וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאנוקס לא תרכוש כנראה את קופרגייט; סיגמה במו"מ לרכישתה בשווי 250-200 מ' ד'

גיא גרימלנד

30.9.2009 / 20:01

מלאנוקס ניהלה מו"מ לרכישת קופרגייט בחודשים האחרונים אבל בסופו של דבר לא הגישה הצעה



המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד, לא תרכוש ככל הנראה את חברת הסטארט אפ קופרגייט, המפתחת שבבים לרשתות תקשורת מולטימדיה ביתיות, תמורת כ-200 מיליון דולר. בחודשים האחרונים הביעו כמה חברות עניין ברכישת קופרגייט תמורת 250-150 מיליון דולר. מלאנוקס היתה אחת מהן וניהלה מו"מ לרכישת קופרגייט. שתי החברות הגיעו עד לשלבים הסופיים ביותר של העסקה כאשר החלו אף בדיקות דיו-דיליג'נס בין שני הצדדים.



תגובת השוק לעסקת מלאנוקס לא היתה טובה. עם פרסום ההדלפה על מו"מ בין שני הצדדים נפלה מניית מלאנוקס ב-17.2%. גורם המעורה בפרטים אומר כי העסקה נפלה בעיקר מהצד של מלאנוקס ולא מהצד של קופרגייט. גורם אחר מעריך כי ולדמן נכנע בסופו של דבר למשקיעים וללחץ שלהם שלא לבצע את ההשקעה. "כנראה שהוא לא כזה ג'אבר והוא נבהל מהמשקיעים. המנייה ירד והוא נבהל". מי שחיכתה בסבלנות זו חברת סיגמה דייזנס האמריקאית. סיגמה ביקשה לרכוש את קופרגייט עוד לפני המו"מ עם מלאנוקס והיתה אחת המועמדות לרכישתה לצד חברות אחרות.



קופרגייט (coppergate), המפתחת שבבים לרשתות תקשורת מולטימדיה ביתיות, הכניסה לפי הערכות בשוק מעל ל-60 מיליון דולר ב-2008. היא גייסה עד כה כ-25 מיליון דולר וכמנכ"ל החברה משמש גבי הילביץ. החברה הוקמה בשנת 2000 בידי שניים מיוצאי חברת אורכית - דוד באום ואייל ליפשיץ.



קופרגייט פיתחה מערכת שבבים לרשתות תקשורת ביתיות הפועלות על תשתית קווי הנחושת הקיימת. שבבים אלה פותחו על פי תקן homepna@3 שבו תומכות כמה מחברות התקשורת הגדולות בעולם, כגון at&t, מוטורולה וברודקום. התקן המבוסס על הטכנולוגיה שפיתחו קופרגייט וברודקום, מאפשר העברת שירותי מולטימדיה על קווי הנחושת הקיימים במהירויות של עד 128 מגה-בייט לשנייה לעומת כ-16 מגה-בייט לשנייה המתאפשרים בטכנולוגיות הקיימות.



שבבי החברה משולבים באזורי הגישה לרשתות הביתיות וביציאות הטלפון ומאפשרים לחברות הטלקום והכבלים להעביר תכנים בלי לשנות את התשתית הקיימת.



סיגמה דייזינס היא שחקן מוביל לתחום שבבים לטלוויזיות, iptv ומכשירי בלו-ריי. השבבים שלה נמצאים אצל כל מפעילי התקשורת והממירים הגדולים בארה"ב, כמו ורייזון ו-at&t. יש לה פעילות גם בקוריאה ואירופה. הסינרגיה עם קופרגייט הרבה יותר גדולה מאשר זו עם מלאנוקס. במקרה של מלאנוקס לא היה קשר בין הפעילות של שתי החברות והכוונה של אייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, היתה ליצור חברה במודל של ברודקום המבוססת על פעיליות שונות.



השבבים של סיגמה נמצאים בממיר ומטפלים בעיבוד וידיאו ובפרוטוקולים השונים של הוידיאו, כמו למשל hd. אבל היא לא עוסקת בתחום התקשורת. שילוב של השבב שלה יחד עם השבב של קופרגייט מקנה לממיר יכולות של תקשורת וגם יכולות עיבוד וידיאו. מוצר שכזה המשלב יכולות של שבבים שונים הרבה יותר טוב מול פתרונות מתחרים. גורם המעורה בפרטים אומר כי קופרגייט ידעה שבשלב מסוים היא היתה צריכה לרכוש יכולות של עיבוד וידיאו, ואם אכן הרכישה של סיגמה תצא לפועל, הרי שהיא הגיונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully