וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובנין תזרים עוד 50 מיליון דולר לפרויקטים בלאס וגאס

מיכאל רוכוורגר

30.9.2009 / 20:13

הלוואת הבעלים תינתן בריבית של 15%; אי.די.בי צפויה להזרים סכום זהה



אסיפת בעלי המניות של חברת הנדל"ן אישרה ברוב של 97.6% הזרמה של עד 50 מיליון דולר נוספים לפרויקטים בתחומי הבנייה למגורים ונדל"ן מסחרי בלאס וגאס, ארה"ב. הסכום יועבר במהלך השנה הבאה כהלוואת בעלים נושאת ריבית של 15% לצורך מימון הקמה והרחבת זכויות בפרויקטים.



נכסים ובנין ו, שבשליטת נוחי דנקנר, הקימו ב-2005 בחלקים שווים את חברת idbg להקמת הפרויקטים, והשקיעו עד כה כ-220 מיליון דולר. בעוד כשבועיים אמורה להתכנס אסיפת בעלי המניות של אי.די.בי פיתוח בכדי לאשר הזרמה דומה לנכסים ובנין בהיקף של 50 מיליון דולר.



הפרויקטים שאליהם יוזרם הכסף הם פרויקט מגורי היוקרה queensridge tower, פרויקט המגורים והנדל"ן המניב great wash park ופרויקט המגורים והנדל"ן המניב hulapai sahara.



עסקות ההזרמה דרשו כינוס אסיפת בעלי המניות כיוון שמדובר בעסקות בעלי עניין, שכן לחברות הפרויקטים של אי.די.בי ישנן התחייבויות כלפי צדדים קשורים לבעלת השליטה משפחת שימל. באסיפה נכחו משתתפים בודדים, כשמנכ"לית נכסים ובנין, סגי איתן, והיו"ר, רפי ביסקר, נעדרו ממנה. אלי כהן, מנכ"ל משותף באי.די.בי פיתוח ודירקטור בנכסים ובנין, ייצג את החברה.



כהן סיפר באסיפה כי לאי.די.בי הלוואות בהיקף של כ‑100 מיליון דולר בגין הפרויקטים, ובמידה שהשותפים יקדמו את שלבי הבנייה, הבנקים המממנים צפויים לדחות את פירעון ההלוואות.[1]



הזרמת ההון לא מתייחסת למימון פרויקט פלאזה לאס וגאס, ששוויו 8-6 מיליארד דולר, בו שותפים נכסים ובנין (25%), אי.די.בי פיתוח (25%) ואלעד גרופ (50%) של יצחק תשובה. הצדדים האריכו הלוואה של כ-1.2 מיליארד דולר ששימשה לרכישת הקרקע, אך בשל המשבר הפננסי נדחתה בניית הפרויקט בכשנתיים.



מניית נכסים ובנין זינקה מאז תחילת השנה ב-103%. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.43 מיליארד שקל, המהווים כ-45% מהיקף המאזן של החברה נכון לסוף יוני 2009. ראשי נכסים ובנין מחפשים בימים אלה השקעות נוספות ברחבי העולם, ובודקים נכסים ופרויקטים ברחבי צפון אמריקה ומערב אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully