וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנולד תינוק נולדת קריירה חדשה

אביטל מולאי

1.10.2009 / 9:45

הפכת לאמא והחלטת להתפטר מהעבודה, לשנות כיוון ולתמוך באמהות אחרות? מסתבר שמדובר בתופעה נפוצה, וכן, יש גם חסרונות

במהלך ההריון שלך קראת את כל הספרים, חרשת את הפורומים, והגעת ללידה מוכנה. האמהות הפתיעה אותך בעוצמות שלה, לטוב ולרע, וגם אם לא תמיד היה קל ומהנה, הרגשת שהחוויה הזו שינתה אצלך משהו. כשחופשת הלידה התקרבה לסיומה, התחלת לחשוב אם את באמת רוצה לחזור למקצוע הקודם, זה שחשבת שאת אוהבת, עם המשכורת שמשלמת את החשבונות. אבל... מה עם התינוק שלך?

או שאולי נשארת עם התינוק שנה, שנתיים או יותר. ועכשיו, כשהוא גדול יותר, את עדיין מתגעגעת לחברת האימהות שבגינה, לעונג שבצפייה בתינוקת שמתהפכת לראשונה, שעושה את צעדיה הראשונים. את מרגישה שהאימהות מקרבת בינך לבין כל כך הרבה אימהות אחרות. את יודעת איך הן מרגישות, את רוצה לתמוך בהן בזמן המהפך הזה, מאשה לאמא. בין אם לך עצמך היתה תמיכה כזו, ובין אם את עדיין כואבת את היעדרה.

מה האפשרויות?

סיבות כאלה ודומות להן גורמות לנשים צעירות רבות לשקול שינוי קריירה, ולעסוק באחד או יותר מן המקצועות המלווים את ההורות הראשונית: הכנה ללידה, ליווי לידה (דולה), מדריכה או יועצת הנקה, דולה פוסט-פארטום (לאחר לידה), מנחת קבוצות אמהות ותינוקות, או מדריכה לעיסוי תינוקות. אם פעם היו רק מעט נשים בתחום זה, שחלקן הגדול למד את המקצוע בחו"ל, הרי שהביקוש הגדל והולך הביא לכך שיותר ויותר מקומות מכשירים נשים (וגם מעט גברים) בתחומים אלה.

נתחיל דווקא בחסרונות

את לא היחידה שחשבה על שינוי קריירה שכזה. לרוב הקורסים לא קשה במיוחד להתקבל, והם אינם דורשים השקעה כספית גדולה במיוחד או זמן רב (יחסית לתואר אקדמאי, למשל). הדבר גורם לכך שיש שפע של מדריכות ומנחות, ולא תמיד קל למצוא את מקומך בנישה הזו. בדרך כלל יש יתרון למי שבאה כבר עם הכשרה טיפולית נוספת – כגון הכשרה ברפלקסולוגיה, רפואה סינית, או פסיכולוגיה.

כעצמאית שבונה עסק, לא תוכלי לבנות על משכורת קבועה ותנאים סוציאליים כמו שהיו לך כשכירה, וכמעט תמיד יש צורך בגב כלכלי או משכורת יציבה וגבוהה יחסית של בן הזוג כדי שתוכלי להשקיע וליצור לך שם מקצועי. והדבר מוביל לנקודה האחרונה שיש לחשוב עליה – אלא אם את עובדת במרכז הורות שמטפל בעצמו בשיווק, פרסום ובהסדרים הכספיים, תצטרכי ללמוד גם את הכישורים האלה כדי להצליח בשוק.

מה כדאי לבדוק לפני שעושים את השינוי

אם החלטת שאת מעוניינת לנסות ולהשתלב בתחום, ערכי בירור מקיף לגבי המסגרת שבה תלמדי. חפשי המלצות בפורומים, דברי עם בוגרות קורסים שסיימו את לימודיהן לפני שנתיים-שלוש לפחות. בדקי מהם ההכשרה והניסיון של מנחות הקורסים. ודאי שיש לך תמיכה בבית, וחשבי איך את משלבת את העבודה עם המשפחה הצעירה שלך. האם העבודה עדיין תתאים לך אם יהיה לך ילד נוסף? האם תזדקקי לרכב משלך? במידה שתחליטי כעבור שנתיים-שלוש שהכיוון הזה אינו מתאים לך – האם תוכלי בקלות לחזור למקצועך הקודם?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ויש גם יתרונות

ויחד עם כל הסיכונים שיש לקחת בחשבון, אין ספק ביתרונות שבתחומי העיסוק האלה. ראשית, בדרך כלל הפעילות היא באופן עצמאי. את בוחרת לך את השעות והימים הנוחים לך לעבודה, יכולה בקלות להישאר בבית עם ילד חולה, וצריכה להיעזר פחות בבייביסיטר ובקייטנות בחופשות. שנית, את עוסקת במקצוע שאת נהנית ממנו, שקרוב ללבך ושרמת ההזדהות שלך איתו גבוהה. וכמובן, עצם השהות עם תינוקות חמודים, ברוב המקצועות שנמנו לעיל, מכתיבה התנהלות נעימה ורגועה יותר מאשר במקצועות רבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully