וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד גאידמק ומנהלים בפועלים שירותי נאמנות; הפרקליטות מבקשת לחלט 40 מיליון שקל

הילה רז

1.10.2009 / 10:11

לפי כתב האישום, מנהליו הבכירים של התאגיד פעלו, בין השאר, על מנת להסתיר פעילות בהיקף של כ-650 מ' ש'



לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר כתב אישום נגד חברת פועלים שירותי נאמנות, מי שהיו מנהליה הבכירים חיים שמיר ושלמה רכט, היועץ המשפטי של החברה, רם לוי, הלקוח המרכזי ארקדי גאידמק, מי שפעל כאיש קש מטעמו, נחום גלמור ומנהלת קשרי לקוחות בבנק הפועלים סניף 535, קרן ללום. כתב האישום כולל שורה של עבירות הלבנת הון על פי סעיף 3 לחוק וכן עבירות מרמה.



לפי כתב האישום, מנהליו הבכירים של התאגיד השתמשו במוניטין המכובד של בנק הפועלים בע"מ ושל מערכת הבנקאות הישראלית על מנת להכשיר פעולות מרמה ופעולות הלבנת הון. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בעניינו של גאידמק בו פעלו על מנת להסתיר פעילות בהיקף של כ-650 מיליון שקל.



חברת פועלים שירותי נאמנות ויו"ר הדירקטוריון שלה מואשמים כי פעלו יחד עם גאידמק וגלמור על מנת לאפשר לגאידמק לרכוש במרמה את החברה ההולנדית טרמופוסט תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה וכבעל הכספים ששימשו לרכישתה. פעולות המרמה נעשו תוך הצגת גלמור כרוכש של החברה ותוך הצגת 50 מיליון דולר מכספיו של גאידמק, ככספיו של גלמור.



הצגת הכספים במרמה ככספיו של גלמור והסתרת זהותו של גאידמק התאפשרה, בין היתר, בשל שיתוף הפעולה מצד החברה לנאמנות ומי שעמד בראשה. שיתוף פעולה זה בא לידי ביטוי ביצירת שורה של מצגים בנקאיים כוזבים שהוצגו לנציגי בעלי המניות של החברה בהולנד.



עוד מואשמים החברה לנאמנות ובכיריה כי בהזדמנויות שונות פעלו על מנת לסכל את חובות הדיווח החלות עליהם ועל בנק הפועלים כלפי הרשות לאיסור הלבנת הון בכל הקשור לפעולותיו של גאידמק ושל שני לקוחות נוספים. במקרה אחד הדבר נעשה תוך שיתוף פעולה עם היועץ המשפטי של החברה ובמקרה אחר עם מנהלת קשרי לקוחות בבנק הפועלים.



במסגרת כתב האישום, הוגשה בקשה לחילוט של כ-40 מיליון שקל של חברת פועלים שירותי נאמנות אם וכאשר תורשע החברה. מדובר בחילוט כספים השייכים לחברת הנאמנות ולא בכספים השייכים ללקוחותיה.



כתב האישום הוגש על ידי עו"ד טלי נג'רי ולירן חיים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully