וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תביעות ייצוגיות: הנהלת בתי המשפט תפסיק לנכות מס במקור מכספים המוחזרים למתדיינים בפניה

הילה רז

1.10.2009 / 13:43

הסכום השנתי המועבר כניכוי במקור מהפרשי הצמדה עומד על כ-1.3 מיליון שקל



הנהלת בתי המשפט הודיעה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי היא הפסיקה לנכות מס במקור מהפרשי הצמדה וריבית המתווספים לאגרת בית משפט, קנסות ופקדונות המוחזרים לאנשים המתדיינים בבתי המשפט.



הודעת הנהלת בתי המשפט נמסרה בתגובה לשתי תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה בשל הנוהל לפיו ההנהלה ניכתה מס במקור מכל המתדיינים באופן גורף, מבלי לערוך אבחנה בין יחידים וחברות שפטורים מניכוי במקור לבין אלו שהפטור לא חל עליהם.



הנהלת בתי המשפט מציינת כי לא ידוע לה מהו מספר המקרים בהם הפרשי ההצמדה פטורים ממס. זאת מאחר שבבדיקה שערכו נציגיה התברר כי הסכום הכולל המועבר לרשות המסים כניכוי במקור מהפרשי ההצמדה במקרה של החזר אגרות, פיקדונות וקנסות הוא קטן ועומד על כ-1.3 מיליון שקל לשנה.
בעקבות כך החליטה רשות המיסים לוותר על הניכוי במקור ליחידים, במטרה להקל על אלו שאינם חייבים במס.



לפני כשלושה חודשים הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד הנהלת בתי המשפט ובה נטען כי הנהלת בתי המשפט נהגה לנכות מס הכנסה במקור בשיעור של 45% מסכום הפרשי ההצמדה, כאשר החל מסוף שנת 2008 או בסמוך לכך הופחת שיעור הניכוי במקור ל-20% מסכום הפרשי ההצמדה במקרים של החזר אגרת בתי המשפט ליחידים.



בתביעה נטען כי הנהלת בתי המשפט נוהגת כך למרות שמאז תחילת שנת 2006 במרבית המקרים הפרשי ההצמדה אינם חבים כלל בניכוי במקור בשיעור כלשהו. תביעה אחת הוגשה על ידי עו"ד דורון רדעי ניצן גדות זיו שרון וניר הורנשטיין. תביעה נוספת על ידי עו"ד אבי קמחין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully