וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: כלכלת בריטניה התכווצה ברבעון השני של 2009 ב-0.7 אחוז - 2.8 אחוזים בשיעור שנתי

TheMarker Online

1.10.2009 / 13:55

מעט גבוה מהאומדן הראשוני אך בהתאם לצפי. הירידה נבעה בין היתר מהתכווצות בתפוקה התעשייתית ובשירותים הפיננסים



תחזיות צמיחה למדינות מתקדמות



ה-economist פרסם את ה-consensus forecast החודשי לשיעורי הצמיחה במדינות המתקדמות. נרשמה עלייה משמעותית בתחזיות הצמיחה ל-2010 ועלייה בהערכות האינפלציה בארה"ב ובגוש היורו.







ארה"ב



התוצר התכווץ ברבעון השני של 2009 בשיעור שנתי של 0.7 אחוז בלבד (לעומת 1.0 אחוז באומד הקודם), ירידה קטנה מהצפי.



ה-fed הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.00 0.25 אחוז, בהתאם להערכות המוקדמות. בהודעה לעיתונות הפגין ה-fed ביטחון בקצב התאוששות הכלכלה והדגיש שהריבית הנמוכה מאד צפויה להישאר על כנה תקופה ממושכת. בנוסף, הודיע ה-fed על המשך רכישת אג"ח מגובה משכנתאות, תוך האטת קצב הרכישות.



מדד ה-ism למגזר השירותים עמד על 48.4 נקודות באוגוסט, לעומת 46.4 ביולי. בניגוד למגזר היצרני, מגזר השירותים עדיין נמצא בהתכווצות קלה, בעיקר בגלל ענפי הבנקאות והביטוח שנפגעו קשה מהמשבר.







נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט הפתיעו לטובה כאשר רשמו עלייה של 2.9 אחוזים, לעומת הצפי לעליה מתונה יותר.



בדו"ח התעסוקה לאוגוסט לא נרשמו הפתעות גדולות. מספר המועסקים ירד ב 216 אלף (ירידה קטנה במעט מהצפי) ושיעור האבטלה עלה ל-9.7 אחוזים, שיא של 26 שנים.



התחלות הבנייה עלו ב-2 אחוזים ואישורי הבנייה עלו ב-3 אחוזים באוגוסט, בהתאם לצפי. מכירות של בתים קיימים ירדו במפתיע באוגוסט, ב-2.7 אחוזים. גם המחיר החציוני של הבתים הנמכרים ירד במקצת, על פי נתוני התאחדות המתווכים. מכירות של בתים חדשים גם כן אכזבו באוגוסט, כאשר רשמו עלייה כמעט אפסית. מדד case shiller למחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות עלה ב-1.2 אחוזים באוגוסט, מעל לצפי.



מדד המחירים לצרכן עלה באוגוסט מעל לצפי והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עמדה על מינוס 1.5 אחוזים. אינפלציית הליבה עמדה על 1.4 אחוזים, בהתאם לצפי, תוך עלייה של 0.1 אחוז באוגוסט.



הגירעון בחשבון השוטף במאזן התשלומים הצטמצם ל-2.8 אחוזים ברבעון השני של 2009, לעומת 2.9 אחוזים ברבעון הקודם ו-5.2 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד.







אולם, השיפור בחשבון השוטף של ארה"ב ברבעונים האחרונים נובע מירידה חדה בהשקעות המקומיות ולא מגידול בחיסכון הלאומי, אשר דווקא ירד. הדבר עשוי ללמד כי הירידה בגירעון היא זמנית בלבד, על רקע המיתון הכבד בפעילות הכלכלית והירידה הנלווית בהשקעות, אולם הגירעון עלול לתפוח שוב עם ההתאוששות הצפויה בפעילות.







גוש היורו



ה-ecb הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 1.0 אחוז, בהתאם לצפי. נגיד הבנק המרכזי האירופאי, ז'אן קלוד טרישה, אמר שהתרבו הסימנים להתייצבות בפעילות הכלכלית. התיקון החד בפעילות הכלכלית הסתיים ועכשיו הכלכלה בגוש היורו נכנסת לתקופה של יציבות והתאוששות מתונה.



על פי האומדן הראשוני, האינפלציה עמדה על מינוס 0.3 אחוז בספטמבר, נמוך מהצפי.







התוצר התכווץ ברבעון השני של 2009 ב-0.1 אחוז (0.4 אחוז בשיעור שנתי), בדומה לאומדן הראשוני.
מדד מנהלי הרכש בגוש היורו עמד, על פי האומדן הראשוני, על 50.8 נקודות בספטמבר, מתחת לצפי.







בריטניה



הבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5 אחוז, בהתאם לצפי.



כלכלת בריטניה התכווצה ברבעון השני של 2009 ב-0.7 אחוז (2.8 אחוזים בשיעור שנתי), מעט גבוה מהאומדן הראשוני אך בהתאם לצפי. הירידה נבעה בין היתר מהתכווצות בתפוקה התעשייתית ובשירותים הפיננסים.







מחירי הבתים בבריטניה (halifax house price index) עלו ב-0.8 אחוז באוגוסט לאחר עלייה של 1.2 אחוזים ביולי. בהנחה שההתאוששות במחירי הבתים תימשך, נראה שהירידה במחירים בבריטניה הייתה קצרה יותר ומתונה יותר מאשר בארה"ב.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully