וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רכישת סיסקו: בתי השקעות חותכים את ההמלצה למניית רדוויז'ן

ניר צליק

1.10.2009 / 16:20

RBC הוריד את מחיר היעד מ-10 דולר ל-7 דולר; אוסקר גרוס הוריד את מחיר היעד מ-8 דולר ל-6 דולר



בעקבות רכישת תאנדברג הנורווגית בידי סיסקו תמורת 2.96 מיליארד דולר, החליטו בבתי ההשקעות אוסקר גרוס ו-rbc להוריד את המלצתם למניית . בבית ההשקעות אוסקר גרוס הורידו את ההמלצה מהחזק לתשואת חסר וב-rbc הורידו את ההמלצה מתשואת שוק לתשואת חסר. שני בתי ההשקעות חתכו את מחיר היעד למניה, כאשר אוסקר גרוס הוריד את מחיר היעד מ-8 דולר ל-6 דולר ואילו rbc הוריד את מחיר היעד מ-10 דולר ל-7 דולר.



האנליסט דניאל מירון מ-rbc כתב כי הצעד של סיסקו ילחץ על רדוויז'ן, היות שהיא צפויה לאבד את אחד מהמפיצים הראשיים למוצריה. בנוסף, כותב מירון כי המהלך חותר תחת רדוויז'ן ויקטין את נתח השוק שלה בתחום. "לבסוף, עסקת תנדברג", כותב מירון, "סוגרת את הגישה לפיה רדוויז'ן היא יעד רכישה טבעי לסיסקו. אם אכן תהיה רכישה או מיזוג כניסיון אחרון להציל את הערך, היא תהיה במכפיל נמוך ועל בסיס הכנסות נמוכות יותר".



בבית ההשקעות מצפים כי ההשפעה על מספרי רדוויז'ן תחול באביב 2010, והם הורידו את תחזיותיהם להכנסות ב-2010. בבית ההשקעות צופים כעת כי הכנסות החברה ב-2010 יסתכמו ב-59.8 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת להכנסות של 91.7 מיליון דולר. בנוסף, כותבים ב-rbc כי הם צופים שכמות הרכישות של מוצרי רדוויז'ן תרד כשהלקוחות יצפו למוצרי סיסקו-תנדברג החדשים בתשעת החודשים הקרובים.



גם בבית ההשקעות אוסקר גרוס מעריכים כי ההשפעה על רדוויז'ן תהיה בטווח הארוך יותר. האנליסט יונתן קרייזמן כתב כי "עדיין מוקדם לכמת את הצעד לאחור שתיקח סיסקו" וכי הם אינם מצפים לפגיעה מיידית בעסקי החברה, היות ותהליכי מיזוג ורכישה הם תהליכים שלוקחים זמן.



"כרגע" כותב קרייזמן, "רדוויז'ן ממלאת תפקיד משמעותי בקישוריות שבין פורטפוליו מוצרי סיסקו בתחום שיחות הוידיאו לעולם החיצוני – פתרונות פוליקום ותנדברג. עכשיו, כשתנדברג היא חלק מנכסי סיסקו, אנחנו רואים שתפקידה של רדוויז'ן יקטן משמעותית".



בשנת 2008 כ-39% מהכנסותיה של רדוויז'ן, שעמדו על 84.7 מיליון דולר, היו דרך ההסכם עם סיסקו. לרדוויז'ן שני תחומי פעילויות עיקריים: רשתות תקשורת סביב מוצר וידיאו קונפרס, כאשר בתחום זה מספקת רדוויז'ן שרת המיועד לסנכרן שיחות וידיאו של שלושה משתמשים ומעלה. ברבעון האחרון היווה תחום זה כ-75% מהכנסות החברה, כאשר אם מודדים את ההשפעה האפשרית של רכישת תאנדברג על תחום רשתות התקשורת למוצרי שיחות וידיאו, המשמעות היא אף חריפה יותר. התחום השני בו עוסקת רדוויז'ן הוא פתרונות תוכנה ופיתוחים לדור השלישי בסלולר, שלא צפוי להיפגע.



תחום תשתיות התקשורת מתחלק בין שלוש חברות - 30% מהשוק נתפס על ידי פוליקום, 50% נוספים נתפס על ידי תאנדברג ו-20% על ידי רדוויז'ן. לפיכך, בעזרת רכישתה של תאנדברג על ידי סיסקו צפויה תאנדברג להגדיל את נתח השוק שלה על חשבונה של רדוויז'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully