וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: אין לעכב עוד את ההחלטה בעניין ערוץ 10

אופיר בר-זהר

1.10.2009 / 16:52

אבי ליכט במכתב ליועצים המשפטיים של הרשות השנייה והאוצר "עיון בהצעות מעלה על פניו קשיים משפטיים"



אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, פנה אתמול (רביעי) במכתב ליועץ המשפטי של הרשות השנייה וליועצים המשפטיים של משרדי האוצר והתקשורת ובו דרש להפסיק לעכב את ההחלטה בעניין הארכת זיכיונו של ערוץ 10.



במכתב מפורטת השתלשלות העניינים עד כה, כאשר ליכט מציין כי "היעדר החלטה ברורה ומפורשת בעיתוי הנוכחי, כ-10 חדשים לאחר המועד האחרון לקבלת ההחלטה על פי התקנות וכארבעה חדשים לפני תום תקופת זיכיון, מהווה הפרה של הוראות התקנות. על המועצה - כמו גם על יתר הרשויות המעורבות במגעים - נדרש שלא לאפשר עוד את עיכוב ההחלטה באופן הסותר את תכליתן של התקנות".



ליכט מוסיף כי "בחודשים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בין נציגי ישראל 10 לנציגי הרשות, משרד התקשורת ומשרד האוצר. אולם, למיטב ידיעתנו, עד כה טרם הושג הסדר שיאפשר, לדעת הגורמים המעורבים במגעים, את הארכת הזיכיון".



ליכט מפרט כי "היעדר החלטה לכאן או לכאן עלול אף לסכל את האפשרות לתחילת שידוריו של הזכיין החדש מיד עם תום תקופת הזיכיון ולהארכה כפויה של זכיון ערוץ 10 או היעדר שידורים בתקופת הביניים. זאת אם יוחלט על יציאה למכרז".



ליכט מציין כי המכתב עוסק בשאלת העיתוי אך מתייחס גם להסכמות שהושגו: "הצעות אלה טרם התגבשו לכלל הצעות מוסכמות, ולכן אין מקום כי נביע עליהן עמדה מפורטת בשלב זה. עם זאת, עיון בהצעות אלה מעלה, על פניו, קשיים משפטיים לא מבוטלים". בנוסף הוא כותב כי "מכל מקום, גם בהנחה שקיים אינטרס ציבורי בהארכת הזיכיון - והדברים דורשים תשתית עובדתית מוצקה ומשמעותית - יש מקום לשקול תיקון החוק ועיגון ההסדר בחקיקה ראשית, במקום לנסות ולעגן את ההסדרים בפרשנות הדין הקיים, על כל הקשיים הכרוכים בכך".



כזכור, זיכיונו של ערוץ 10 עתיד לפוג בפברואר 2010 כאשר מועצת הרשות השנייה טרם פירסמה מכרז חדש. האפשרות כי אכן יפורסם מכרז וייבחר זוכה אשר יוכל לעלות לאוויר בתקופה המיועדת היא בלתי סבירה.



מהרשות השנייה, משרדי האוצר והתקשורת וערוץ 10 טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully