וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת מירס - של פלאפון

מאת אמיתי זיו

2.10.2009 / 9:55

לשלב הבא בהליך הרכישה עלו המשקיע הצרפתי פטריק דרהי, חברת 012 סמייל של שאול אלוביץ' וכן פלאפון, שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר - כ-250 מיליון דולר

לשלב הבא בהליך הרכישה של חברת מירס עלו המשקיע הצרפתי פטריק דרהי, חברת 012 סמייל של שאול אלוביץ' וכן פלאפון, שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר - כ-250 מיליון דולר. פרטנר דיווחה על יציאה מהליך המכרז, וכפי הנראה גם סלקום יצאה ממנו.

הצעותיהן של 012 סמייל ושל דרהי היו בגובה של כ-150 מיליון דולר כל אחת. השלב הבא במכרז ייערך ב-14 באוקטובר, ועד אז יוכלו המתמודדים להגיש הצעות מחיר משופרות.

בנק ההשקעות מריל לינץ' מנהל את הליך המכירה בעבור הבעלים של מירס, חברת מוטורולה העולמית. שלוש חברות הסלולר הגדולות - פרטנר, פלאפון וסלקום - הגישו הצעות גבוהות למדי לרכישת מירס, אך הן משרד התקשורת והן הרשות להגבלים עסקיים הבהירו באמצעים שונים כי לא יאפשרו את רכישת מירס על ידי אחת מהן. לנוכח זאת, דרש באחרונה מריל לינץ' ממשרד התקשורת הבהרה בכתב כי מכירת מירס לחברת סלולר קיימת תיתקל בהתנגדות, כדי שתהיה עילה להוציא את חברות הסלולר מהליך המכרז מבלי שאלה יתנגדו לכך בבית המשפט. משרד התקשורת סירב להנפיק הצהרה זאת, בטענה שהמשרד יכול להתייחס לבקשת מיזוג רק לאחר שהוגשה, ולא מראש.

012 סמייל ניגשת למכרז מירס כדי שלקבוצת התקשורת יורוקום תהיה גם זרוע סלולרית. פטריק דרהי מעוניין לרכוש את מירס על מנת לצרף אותה כזרוע סלולרית לחברת hot, שבה מחזיק דרהי 28%. לשתי החברות ברור כי לאחר רכישת מירס הן יצטרכו להשקיע עוד כ-250 מיליון דולר בשדרוג הרשת של מירס לרשת umts חדשה, בדומה לרשתות שמשרתות כיום את שאר חברות הסלולר בישראל.

למירס כ-460 אלף לקוחות וכ-500 אתרי אנטנות. מחזור המכירות של החברה ב-2008 היה כ-260 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully