וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: "רמות המחירים בבורסה המקומית נמוכות בהשוואה לשוק המקומי והעולמי"

יעל חלק

2.10.2009 / 9:42

"חציית רף 1,000 הנקודות מחזקת את ביטחון המשקיעים"



"שוק המניות המקומי סיכם רבעון שלישי מוצלח מאוד, עם עלייה של 17% במדדים המובילים, המשלימה עלייה של מעל 65% מתחילת השנה. לחציית רף 1,000 הנקודות על ידי מדד ת"א 25 משמעות פסיכולוגית וסימבולית, והדבר מחזק את תחושת הביטחון של המשקיעים בנוגע לעתיד", כך מעריכים הבוקר ביחידת המחקר של בנק הפועלים.



בפועלים מצפים כי בשבוע הקרוב ימשיך המסחר להתאפיין בפעילות נמוכה ובתנודתיות גבוהה בשל חול המועד, ובראייה ארוכת טווח מציינים בפועלים כי מתרבים הגורמים החיוביים בשוק, ובראשם השיפור הכלכלי במשק המקומי. "האינדיקטורים השונים ממשיכים לרשום שיפור מחודש לחודש וגם בעולם מתחילים לראות ניצני התאוששות משמעותיים יחסית, לאחר המשבר של השנתיים האחרונות. כמו כן, רמות המחירים בבורסה המקומית נמוכות בהשוואה לממוצע העולמי, ובהשוואה לממוצע הרב שנתי של השוק המקומי".



לגבי תוצאות הרבעון השלישי של החברות הנסחרות מעריכים בפועלים כי "צפוי המשך שיפור בתוצאותיהן של חברות רבות, וזאת בעיקר בשל השיפור שחל במשק, וכן בזכות עליות השערים בשוק ההון, שצפויות לתרום לשיפור בתוצאות החברות בעיקר בתיקי הנוסטרו וכמובן בפעילותן של חלק מהחברות, המוטות לשוק ההון".



גם בבנק לאומי צופים כי "בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה".



בבנק אגוד אופטימיים מעט פחות ומעריכים כי "השוק נתמך בעיקר מהזרמות הכספים של הממשלות ומעודף כספים של הציבור שלא מוצא אפיקי השקעה סולידיים ראויים עקב הרביות הנמוכות. זה אולי טוב על מנת להחזיק את השוק למעלה במשך תקופה מסוימת אך לא בטוח שיספיק כדי לבסס מגמה חיובית לאורך זמן. רוב הכלכלנים הבכירים בעולם, ביניהם אלו שתרמו בעצמם להיחלצות מהמשבר חוזרים ואומרים כי הסיפור עוד לא תם וגם אם נמשיך לראות בקרוב מגמה חיובית, היציאה מהמשבר תהיה אטית ורצופה מהמורות".



בהתייחסם לשוק הסולידי כותבים בענף המחקר של בנק לאומי כי ירידת התשואות שחלה לאחרונה באיגרות החוב הממשלתיות הארוכות הקטינה את אטרקטיביות ההשקעה בהן, בעיקר לנוכח הציפייה לעלייה עתידית בסביבת הריבית במשק. "משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון ייאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר", כותבים בלאומי.



לגבי איגרות החוב הקונצרניות מסבירים בלאומי כי צמצום המרווחים לרמה נמוכה הביא לעליית הסיכון בהשקעה באפיק, בפרט לנוכח החשש מפני גידול במספר ובהיקף החברות המתקשות לפרוע את התחייבויותיהן. בלאומי ממליצים להשקעה באופן סלקטיבי באגרות החוב הקונצרניות על פני השקעה פאסיבית במדדי התל-בונד השונים.



בבנק הפועלים מעריכים כי "השחרים הבינוניים והארוכים צפויים להיסחר במגמה חיובית בתקופה הקרובה לאור נתוני הגירעון והמאקרו החיוביים", וממליצים על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני ומעלה. בנוסף, ממליצים בפועלים "להתמקד בהשקעה באיגרות חוב קונצרניות צמודות מדד מדורגות במח"מ קצר, ובתנאי שנסחרות בתוספות תשואה סבירות מעל הממשלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully