וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו במפתיע באוגוסט ב-0.8%; בניכוי ציוד תחבורה צמחו ב-0.4%

סוכנויות הידיעות

2.10.2009 / 17:12

הזמנות למוצרים בני קיימא ירדו ב-2.6% - הנפילה החדה ביותר מאז ינואר



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו במפתיע באוגוסט בעקבות נפילה בהזמנות למטוסי נוסעים וציוד בנייה. הזמנות מבתי חרושת ירדו ב-0.8% באוגוסט לאחר גידול של 1.4% ביולי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה כי היקף ההזמנות יישאר ללא שינוי באוגוסט לאחר עלייה של 1.3% שעליה דווח במקור ביולי.



בניכוי הזמנות של ציוד בתחום התחבורה, נרשמה באוגוסט עלייה של 0.4% בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב. הזמנות של ציוד תחבורה נפלו ב-9.1% באוגוסט. הזמנות למוצרים בני קיימא ירדו ב-2.6% - הנפילה החדה ביותר מאז ינואר.



מוקדם יותר היום, מסר משרד העבודה האמריקאי כי שיעור האבטלה בארה"ב עלה בספטמבר לרמה של 9.8% - שיא של 26 שנים - לעומת 9.7% באוגוסט. שוק התעסוקה בארה"ב איבד בחודש שעבר 263 אלף משרות, בהמשך לירידה של 201 אלף משרות באוגוסט, מסר המשרד. תחזית הכלכלנים היתה לנפילה מתונה יותר של 175 אלף משרות בספטמבר, לאחר ירידה של 216 אלף משרות שעליה דווח במקור בחודש אוגוסט.



מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב ירד בספטמבר לרמה של 52.6 נקודות לעומת 52.9 נקודות באוגוסט, מסר אתמול מכון המחקר ism. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 54 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות במגזר הייצור, ואילו קריאה מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות. המדד עלה בחודש אוגוסט מעל לרמה של 50 נקודות - בראשונה זה 19 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully