וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילת הפרישה של מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס - 68.8 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

3.10.2009 / 12:37

צבר את הסכום במהלך 40 שנות עבודתו בבנק הגדול בארה"ב; לואיס יפרוש בסוף השנה



מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, אשר יפרוש מתפקידו בסוף השנה, יקבל חבילת פרישה בסך 68.8 מיליון דולר, לאחר שצבר את הסכום במהלך 40 שנות עבודתו בבנק. הסכום כולל הטבות פנסיה בסך 53.2 מיליון דולר, פיצויים נדחים בסך 10.6 מיליון דולר, וכן 305 אלף מניות מוגבלות של הבנק אותן יוכל לממש בשנים הקרובות, ואשר שוויין מסתכם בכ-5 מיליון דולר על בסיס המחיר הנוכחי של מניית בנק אוף אמריקה. דירקטוריון בנק אוף אמריקה צפוי לאתר מחליף ללואיס לפני תאריך פרישתו.



בשבוע שעבר הודיע בנק אוף אמריקה כי לואיס, בן 62, יפרוש מהבנק בסוף השנה. ההודעה באה לאחר חודשים שבמהלכם התמודד לואיס עם ביקורת חריפה לגבי הסכמתו לרכוש את בנק ההשקעות מריל לינץ'. מוקדם יותר השנה הודח לואיס מתפקיד יו"ר הבנק במהלך אסיפת בעלי מניות סוערת, בעקבות הפסדי הענק שרשם הבנק הגדול בארה"ב והסכמתו לרכוש את מריל לינץ' בעסקה שאורגנה על ידי הממשל וחשפה אותו להפסדים נוספים. בנק אוף אמריקה נאלץ לקבל סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר בשנה האחרונה, בעקבות המשבר הפיננסי העולמי וההפסדים שספג עקב רכישת מריל לינץ'.



עזיבתו של לואיס היתה צפויה מזה חודשים, לאחר שהרגולטורים ובעלי המניות לחצו על דירקטוריון הבנק להדיחו. לואיס עורר את זעמם של בעלי המניות כאשר הסכים לרכישת מריל לינץ', אך לא יידע אותם בנוגע להפסדיו העצומים של בנק ההשקעות. מאוחר יותר התברר כי על לואיס הופעלו לחצים על ידי שר האוצר דאז הנרי פולסון ובכירי הממשל להשלים את רכישת הבנק, מחשש שקריסתו תוביל לקריסה של המערכת הפיננסית.



בנק אוף אמריקה הסכים לרכוש את מריל לינץ' לפני כשנה, לאחר קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, בתיווך משרד האוצר האמריקאי. מאוחר יותר התגלה כי ימים ספורים לפני השלמת מכירתו של מריל ב-1 בינואר, שילם בנק ההשקעות בונוסים בסך 3.6 מיליארד דולר לעובדיו, למרות שהפסיד 27.6 מיליארד דולר ב-2008, שהובילו גם להפסדים עבור בנק אוף אמריקה.



בנק אוף אמריקה צפוי לעמוד למשפט בנוגע לפרשת הבונוסים במריל לינץ' לאחר שבית משפט פדרלי דחה לפני מספר שבועות הסדר אליו הגיע עם רשות ני"ע בארה"ב (sec).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully