וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונות מודפסת במשבר: "איוונינג סטנדרד" הלונדוני הופך לחינמון; "טיים" מקים דוכן מגזינים מקוון

נמרוד הלפרן

3.10.2009 / 17:21

איוונינג נוסד לפני 180 שנים; המיזם הדיגיטלי של "טיים" עשוי לכלול גם את הרסט וקונדה נאסט



העיתונות המודפסת משני צידי האוקיינוס האטלנטי ממשיכה לנסות להתמודד עם המשבר בענף על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המיתון העולמי. העיתון הלונדוני הוותיק "איוונינג סטנדרד", אשר נוסד בשנת 1827, הודיע אתמול כי יהפוך לחינמון בניסיון להגדיל את תפוצתו. העיתון, הנמכר כיום תמורת 50 פני, יחולק חינם החל מה-12 באוקטובר. החינמון הלונדוני "thelondonpaper", שבבעלות איל המדיה רופרט מרדוק, נסגר בחודש שעבר.



מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, מתכננות קבוצה של מו"ליות מגזינים, בהובלת "טיים", להקים דוכן עיתונים דיגיטלי מקוון אשר יאפשר הורדה של כתבי עת למכשירים ניידים דוגמת קורא הספרים האלקטרוני קינדל של חברת אמזון. טיים וורנר, המו"לית של "טיים", פנתה למו"ליות מגזינים מובילות אחרות בארה"ב, הם הרסט וקונדה נאסט, במטרה להשיק את המיזם בשנה הבאה, דיווחה רויטרס. הודעה רשמית על המיזם צפויה בתוך חודש.



העיתונות המודפסת בעולם נתונה בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי הגלובלי. בארה"ב, טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל לקראת סוף 2008. מאז, הודיעו לפחות ארבע מו"ליות גדולות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר. בחודש מארס הודיעה על פשיטת רגל מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים. באוגוסט הודיעה המו"לית רידרס דייג'סט, המוציאה לאור את הירחון הפופולרי באותו שם, על פשיטת רגל.



בבריטניה, מו"לית הבריטית גרידאן מדיה גרופ (gmg), המוציאה לאור את העיתון "גרידאן", החליטה בחודש שעבר לא לסגור לעת עתה את מוסף סוף השבוע הוותיק "אובזרוור", אולם הודיעה כי תפטר 100 עובדי מערכת נוספים בניסיון לצמצם הוצאות.



מגזינים כלכליים ברחבי העולם אף הם נמנים על הנפגעים מקשיי העיתונות המודפסת. ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק הודיעה בחודש שעבר על סגירת המגזין "פאר איסטרן אקונומיק רוויו" (far eastern economic review) - אשר נוסד בשנת 1946 ונחשב לאחד מכתבי העת המודפסים המובילים באסיה - בעקבות הפסדים שרשם וירידה במספר הקוראים עקב המעבר המוגבר של קוראים לאינטרנט. חברת המדיה והשירותים הפיננסים האמריקאית מקגרו-היל העמידה ביולי למכירה את שבועון העסקים "ביזנסוויק", אשר נוסד בשנת 1929, בעקבות נפילה בהכנסות מפרסום ותחרות מוגברת באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully