וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פורר הגישה הצעת רכש משופרת לגולדשילד לפי שווי של 176.8 מיליון ליש"ט

רוני לינדר-גנץ

3.10.2009 / 17:59

מדובר בהצעה הגבוהה ב-20 פני למניה מההצעה של הקבוצה המתחרה וב-40 פני למניה לעומת ההצעה הראשונה (9%)



נמשך המאבק הצמוד בין משפחת פורר הישראלית לבין קבוצה מתחרה על רכישת חברת התרופות האנגלית גולדשילד: לאחר פינג פונג של הצעות רכש מצד כל אחת מהחברות הגישה אתמול (יום ו') חברת ait investments, הנמצאת בבעלות משפחת פורר - הבעלים של קבוצת ניאופרם ואג'ית פטאל, הצעת רכש משופרת ל-100% ממניות חברת גולדשילד. ההצעה היא לפי מחיר של 480 פני למניה, המקנה לחברה שווי של 176.8 מיליון ליש"ט – כ-1.05 מיליארד שקל.



מדובר בהצעה הגבוהה ב-20 פני למניה מההצעה של הקבוצה המתחרה וב-40 פני למניה לעומת ההצעה הראשונה של משפחת פורר מלפני כשבועיים (9% יותר מההצעה המקורית). לאחר הודעת גולדשילד עלו מניות החברה ביום שישי ב-4.49% למחיר של 4.9 ליש"ט למניה - כך שנראה שבשוק ההון הבריטי מעריכים כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה במאבק בין הקבוצות על השליטה בגולדשילד וכי צפויות הצעות רכש גבוהות יותר מצדן.



חברת ait הגישה את ההצעה בשיתוף עם אג'יט פטאל, הנמנה על מייסדי חברת גולדשילד ואשר כיהן כמנכ"ל החברה עד 2007. בנוסף, הודיעה ait כי היא שומרת לעצמה את הזכות, בכפוף לאישור פאנל הרכישות והמיזוגים האנגלי, לשנות את ההצעה להצעת רכש של לפחות 50% ממניות גולדשילד.

בסוף השבוע שעבר הגישה המתחרה של משפחת פורר, חברת midas bidco שבבעלות קרנות hgcapital, הצעת רכש במזומן לכל מניותיה של גולדשילד במחיר של 4.60 ליש"ט למניה, שמשקף שווי חברה של 169 מיליון ליש"ט (1.02 מיליארד שקל). midas bidco הודיעה לבורסה בלונדון שרכשה 6.1 מיליון מניות של גולדשילד (16.6%) במחיר של 4.6 ליש"ט למניה ובנוסף לכך חתמה על הסכמי הצבעה עם שתי קבוצות של מחזיקי מניות, כולל הנהלת גולדשילד שמחזיקה ב-11.3% ממניות גולדשילד כך שבסך הכל מידאס בידקו השיגה את התמיכה של המחזיקים ב-40.5% ממניותיה של גולדשילד בהצעת הרכש שלה.



פאנל הדירקטורים העצמאי של גולדשילד המנהל את הרכישה מסר כי הוא בוחן את ההצעה ובקרוב יפרסם את המלצתו, וכי בינתיים הוא קורא לבעלי המניות של החברה שלא לקבל כל החלטה בעניין.
גולדשילד היא חברת תרופות, אשר עוסקת ברכישת זיכיונות למכירת מותגי תרופות רב לאומיים, ביניהם תרופות מרשם לטיפול במחלות כרוניות, תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומינרלים ותוספי מזון. החברה הרוויחה 13.9 מיליון ליש"ט במחזור של 98.4 מיליון ליש"ט בשנת הכספים שהסתיימה במארס 2009. ההון העצמי של גולדשילד הוא 52 מיליון ליש"ט.



קבוצת ניאופרם היא חברה פרטית בבעלות משפחת פורר. היקף מכירותיה מוערך בכ-1.2 מיליארד שקל בשנה. הקבוצה כוללת את חברת ניאופרם ישראל העוסקת בשיווק וסחר של תרופות ומוצרי צריכה, חברת אלדן העוסקת בשיווק וסחר של ציוד רפואי וציוד בתחום מדעי החיים, חברת פרומדיקו המתמחה בהפצת תרופות ומוצרי הצריכה וכן חברת קיור מדיקל העוסקת במתן פתרונות טיפול ביתי וייצור תמיסות רפואיות. בקבוצה מועסקים כ-600 עובדים והמטה שלה ממוקם בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully