וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת ליהמן ברדרס עוד מהדהדת: 6,000 אנשים לא יודעים אם יקבלו החזר לחסכונות שגובו על ידי הבנק

סוכנויות הידיעות

4.10.2009 / 11:08

הלקוחות הפקידו חסכונותיהם בבנק אייס סייב האיסלנדי, אך גיבו אותם באמצעות ליהמן ברדרס; שני הבנקים קרסו



השפעות קריסת בנק ליהמן ברדרס עדיין מורגשות: כ-6,000 בני אדם בבריטניה עדין לא יודעים אם יפוצו על ידי בנק ליהמן ברדרס, אשר גיבה את חסכונותיהם בבנק איסלנדי שקרס.



קריסתו של בנק ליהמן ברדרס היתה אולי הרגע המכריע ביותר במשבר הפיננסי הנוכחי. חודשים לאחר מכן קרס גם הבנק האיסלנדי אייס סייב, ולקוחות רבים, ביניהם לקוחות בריטיים, איבדו את כספם.



מרבית הלקוחות בבנק קיבלו את כספם בחזרה, הודות לתוכניות חילוץ ועירבונות ממשלתיים, שמומנו מהלוואות שהעניקו בריטניה, הולנד וקרן המטבע הבינלאומית (imf) לאיסלנד. אך אנשים שרכשו עירבונות מטעם בנק ליהמן ברדרס עדין לא יודעים אם יקבלו את כספם בחזרה.



כ-6,000 בני אדם הפקידו חסכונות בשווי כולל של 200 מיליון ליש"ט (כ-320 מיליון דולר) אל תוך תוכניות השקעה המגובות על ידי בנק ליהמן ברדרס. החודש, רשות השירותים הפיננסים בבריטניה (fsa) צפויה להפעיל לחץ על החברות אשר מכרו והרכיבו את התוכניות הללו.



ה-fsa טענה כי מצאה "בעיות רציניות" עם אותן תוכניות השקעה המגובות על ידי ליהמן ברדרס, וכי היא תנקוט את הצעדים הראויים נגד אותן החברות. סמכויותיה של ה-fsa מאפשרות לה לכפות קנסות על אותן החברות, ולהשתמש בכספים מקנסות אלה כדי לשלם פיצויים ללקוחות. ה-fsa אמרה כי תפרסם הודעה בנושא בתוך שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully